Povratak na glavni izbornik
 
 


Vanda Pavelić Weinert
Mario Beusan: Arhitektura izložbe
Hod u zagrebačkim cipelama – Design Vlasta Jarnjak
Katalog Zgrafa 12
Katalog 52. zagrebačkog salona
Ninoslavne ilustracije
ULUPUH-ova modna povijest - umjetnost odijevanja
Silva Kalčić: SVIJET PREMA LABIRINTU
Martina Petranović: Kamilo Tompa i kazalište
Keramika i suvremena umjetnost
Vida Tućan, monografija
Lazer Rok Lumezi: Bijeli prsten
Martina Petranović: Od kostima do kostimografije
Spomen knjiga Jasenki Pavliša
Katalog 49. zagrebačkog salona
Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj
Guido Quien: PRIČE O STVARIMA
Werner Knoedgen: NEMOGUĆI TEATAR
Marina Baričević: Blanka Dužanec
Zagrebačka škola karikature - Ni moda ni doktrina
Drago Turina scenograf
Guido Quien: PRIBLIŽEN POGLED
Katalozi ZGRAF 11 i EduZgraf, 2012.
Peter Weitzner: Teatar objekta
Ivanka Reberski: «Ljerka Njerš»
Sto godina hrvatske scenografije i kostimografije
Katalog 46. zagrebačkog salona
Monografija ULUPUH-a
Fedor Kritovac: Otkrivanje grada
Katalozi svjetskog trijenala male keramike 1-5
Katalog ZGRAF-a 10
Ruta Knežević: Kostimi
Marina Baričević: Stella Skopal
Emil Benčić: Od znatiželje do iskustva
Suvremeni umjetnički nakit u Hrvatskoj
Marina Baričević: BRANKA FRANGEŠ HEGEDUŠIĆ
Katalog hrvatskih ilustratora
Katalog izložbe hrvatske ilustracije za djecu i mlade
prethodna izdanja


Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

    

Anketa
Da li često posjećujete stranice ULUPUHa?
Da, svaki dan
Ponekad
Rijetko
Nikada, danas sam prvi puta
Pogledajte rezultate glasanja



 

Vida Tućan, monografija



Vida Tućan, monografija

Izdavači: ULUPUH i Radionica Otvorena vrata Split
Urednica: Snješka Knežević
Oblikovanje knjige: Denka Marinković
Priprema za tisak: Bruno Adamović i Srećko Škrinjarić
Tisak: Tiskara Zelina, listopad 2016.
ISBN: 978-953-327-113-2
252 strane, meki uvez
Maloprodajna cijena knjige: 300,00 kn

Vida Tućan (1938.-2014.), tekstilna umjetnica, scenografkinja i kostimografkinja, publicistkinja i aktivistica za ljudska prava, u svojem se umjetničkom radu okušala u više disciplina i potvrdila u mnogim izrazima. Kompleksnost i sadržajnost opusa Vide Tućan gotovo i nije spoznata u našoj javnosti, zato što se uvijek kretala u različitim krugovima među kojima postoji tek labava interesna spona, a i stoga što se dio njezine kreativne djelatnosti svodio na jednokratne forme (akcija, performansa, neohepenig...). Stoga se monografija Snješke Knežević pokazala kao idealna forma koja objedinjuje sve što je proizvela i što je predstavlja kao umjetnicu, intelektualku i aktivistkinju. Kreirala je više desetaka kostimografija za kazalište, film i televiziju, pripremila više desetaka samostalnih izložaba, revija, instalacija i hepeninga u zemlji i inozemstvu. Sudjelovala je u nizu žiriranih samostalnih i skupnih izložaba te prezentacija mode, a od 1989. angažira se u udrugama civilnog društva. Od 1991. se posvećuje humanitarnom radu s izbjeglicama i prognanicima te osniva udrugu „Otvorena vrata“, koja postaje poticajno utočište beznadnima jer im je nudila radost stvaranja u zajedništvu. Uminućem rata njezino se djelovanje povuklo u mirniji tok: umjetnosti, komunikacije i edukacije. Vida seli u Split, a od otočića Vrnika postepeno stvara kulturni fokus pa su, u tradicionalnoj i stereotipnoj kulturnoj ponudi Dalmacije, vrnička ljeta postala čudo, znatnog dosega i poruke. Autori i autorice tekstova i ilustracija u monografiji pripadaju raznovrsnim svjetovima kroz koje se je Vida u životu kretala. Neki su reportažni, neki sentimentalni i osobni, neki recenzentski, neki pronicljivi i intelektualni, neki aktivističke, ili političke reminiscencije. Neki foto prilozi bilježe kronologiju i životne situacije, ali većina su vrhunsko fotografsko djelo domaćih umjetnika fotografije. Monografija bi bila nepotpuna da nije uključila i Vidine vlastite tekstove, pisma prijateljima, medijima, kćeri, nepoznatima i potrebitima.... Njeno je djelo "pohvala ruci", kako to kaže autorica monografije, Snješka Knežević, ali i pohvala suvremenosti, imaginaciji, avanturi i eksperimentu.

Vida Tućan rođena je 1938. u Zagrebu, gdje je polazila osnovnu školu i gimnaziju, studirala arhitekturu i fizičku kulturu te 1965. diplomirala na Fakultetu za fizičku kulturu. U doba studija počela je izrađivati kostime za zagrebačka kazališta i izlagati kreacije odjeće. Nakon prve samostalne izložbe 1971. u Zagrebu primljena je u ULUPUH. Od 1972. živi u radnoj, kasnije bračnoj zajednici s redateljem i književnikom Vančom Kljakovićem s kojim surađuje u kazališnim, televizijskim i filmskim projektima kao kostimografkinja i scenografkinja (filmovi Buža, Marjuča ili smrt, Giovanni i dr).
Pripremila je više desetaka samostalnih izložaba, revija, hepeninga i performansa u zemlji i inozemstvu, sudjelovala u nizu skupnih izložaba i revija. Od 1991. živi u Splitu, gdje svoj rad mahom veže uz Gradsko kazalište mladih, osmišljavajući kostime za niz predstava (Kazališni sat, Ljubovnici, Mali libar Marka Uvodića, U očekivanju Godota, Teštamenat, Deus ex machina, Čovik, zvir i kripost i d.). Dio radnog i kreativnog života provodi na otoku Vrniku kraj Korčule.
Preminula je u Splitu, 23. studenog 2014. godine, u 77. godini. In Memoriam Vidi Tućan dostupan je OVDJE

Knjiga je realizirana uz financijsku potporu Ministarstva kulture RH, Grada Zagreba, Grada Splita te brojnih donatora: Srpsko narodno vijeće, Vera i Norman Sartorius, Nada Polić, Katja i Andro Pavičić, Dubravka i Željko Belas.

Knjiga je promovirana početkom 2017. godine u Splitu i Zagrebu – u Splitu 17. veljače, u Kinoteci Zlatna vrata, u Zagrebu 23. ožujka, u .Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića.



Datum održavanja: 1.12.2016. / Autor teksta: ULUPUH