Povratak na glavni izbornik
 
 


Vanda Pavelić Weinert
Mario Beusan: Arhitektura izložbe
Hod u zagrebačkim cipelama – Design Vlasta Jarnjak
Katalog Zgrafa 12
Katalog 52. zagrebačkog salona
Ninoslavne ilustracije
ULUPUH-ova modna povijest - umjetnost odijevanja
Silva Kalčić: SVIJET PREMA LABIRINTU
Martina Petranović: Kamilo Tompa i kazalište
Keramika i suvremena umjetnost
Vida Tućan, monografija
Lazer Rok Lumezi: Bijeli prsten
Martina Petranović: Od kostima do kostimografije
Spomen knjiga Jasenki Pavliša
Katalog 49. zagrebačkog salona
Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj
Guido Quien: PRIČE O STVARIMA
Werner Knoedgen: NEMOGUĆI TEATAR
Marina Baričević: Blanka Dužanec
Zagrebačka škola karikature - Ni moda ni doktrina
Drago Turina scenograf
Guido Quien: PRIBLIŽEN POGLED
Katalozi ZGRAF 11 i EduZgraf, 2012.
Peter Weitzner: Teatar objekta
Ivanka Reberski: «Ljerka Njerš»
Sto godina hrvatske scenografije i kostimografije
Katalog 46. zagrebačkog salona
Monografija ULUPUH-a
Fedor Kritovac: Otkrivanje grada
Katalozi svjetskog trijenala male keramike 1-5
Katalog ZGRAF-a 10
Ruta Knežević: Kostimi
Marina Baričević: Stella Skopal
Emil Benčić: Od znatiželje do iskustva
Suvremeni umjetnički nakit u Hrvatskoj
Marina Baričević: BRANKA FRANGEŠ HEGEDUŠIĆ
Katalog hrvatskih ilustratora
Katalog izložbe hrvatske ilustracije za djecu i mlade
prethodna izdanja


Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

    

    

Anketa
Da li često posjećujete stranice ULUPUHa?
Da, svaki dan
Ponekad
Rijetko
Nikada, danas sam prvi puta
Pogledajte rezultate glasanja



 

Drago Turina scenograf



Drago Turina scenograf, monografija

Autori tekstova: Branka Hlevnjak, Tonko Maroević
Urednica: Ivana Bakal
Grafički urednik: Mario Aničić
Prijevod: Hrvoja Heffer
Lektura: Mira Ćurić
Dizajn i prijelom: Mario Aničić
Grafička priprema: Grafički ured, Zagreb
Tisak: Tiskara Zelina, d.d., Sv. Ivan Zelina, 2013
384 str, tvrdi uvez
Naklada: 300 primjeraka
ISBN: 978-953-327-037-1
Cijena: 300 kn

„Nije pretjerano kazati da scenografija Drage Turine predstavlja kazališnu epohu, da daje možda najodređeniji znak teatarskim zbivanjima u Hrvatskoj (a i šire) na prelasku od modernizma u postmodernu. Od trenutka kada se pojavio na sceni preuzeo je na sebe daleko veći teret opremanja pozornica za najraznovrsnije izvedbe, privukao je zanimanje kazališnih grupa i institucija u brojnim domaćim i inozemnim sredinama, oduševio je publiku i kritiku kod kuće i u svijetu, potaknuo je na suradnju umjetnike iz gotovo svih aktivnih naraštaja. Drugačije rečeno, samo je u njegovoj ulozi moguće naći neki zajednički nazivnik burnoga i dramatičnoga kazališnog života u razdoblju golemih estetskih mijena i lomova, u razdoblju možda još većih društveno-političkih sukoba i previranja uračunavajući 1968., 1971., pad Berlinskog zida i Domovinski rat. (…) Po Čarliju Turini scenografija je u nas definitivno postala dramskom disciplinom, ispunila je u potpunosti lucidni bauhausovski zahtjev stvaranja „stroja za igru“, postala je nezamjenjivim dijelom redateljske i glumačke interakcije. Daleko od svake dogmatičnosti, izborom raznih materijala i animiranjem različitih mogućnosti scenske mašinerije, Turina se umio približiti specifičnim zahtjevima stilsko-epohalnih postavka, ali uvijek u duhu suvremenoga shvaćanja, a ne puke pasatističke evokacije ili akademske rekonstrukcije. Njegova maštovitost i otvorenost prema morfološkom pluralizmu znali su iz najtežih uvjeta – i unatoč teško svladivim preprekama – izvući funkcionalni i estetski optimum. (…) Branka Hlevnjak je ukazala na bogatstvo i originalnost Turininih kazališnih solucija, a ne oduzimajući mu ništa na osobnim dometima (dapače!) postavila ga je u kontekst mnogih suvremenih mu i onda aktualnih likovnih tendencija. Njezina interpretacija pokazuje kako je riječ o iznimnom kreativnom naporu i učinku, o umjetniku koji je obilježio svoje vrijeme i ostvario opus koji - unatoč privremenosti, prolaznosti materijalnih realizacija, ili upravo stoga – zaslužuje trajan spomen i doličnu monografiju.“ (akademik Tonko Maroević, iz recenzije monografije)

Za realizaciju monografije korištene su fotografije, skice, nacrti i makete iz arhiva scenografa i autora fotografija Drage Turine.

Monografija je ostvarena uz financijsku potporu Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, autora scenografa Drage Turine te uredništva monografije.

U privitku: naslovnica knjige



Datum održavanja: 27.6.2013. / Autor teksta: ULUPUH