Povratak na glavni izbornik
 
 


Vanda Pavelić Weinert
Mario Beusan: Arhitektura izložbe
Hod u zagrebačkim cipelama – Design Vlasta Jarnjak
Katalog Zgrafa 12
Katalog 52. zagrebačkog salona
Ninoslavne ilustracije
ULUPUH-ova modna povijest - umjetnost odijevanja
Silva Kalčić: SVIJET PREMA LABIRINTU
Martina Petranović: Kamilo Tompa i kazalište
Keramika i suvremena umjetnost
Vida Tućan, monografija
Lazer Rok Lumezi: Bijeli prsten
Martina Petranović: Od kostima do kostimografije
Spomen knjiga Jasenki Pavliša
Katalog 49. zagrebačkog salona
Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj
Guido Quien: PRIČE O STVARIMA
Werner Knoedgen: NEMOGUĆI TEATAR
Marina Baričević: Blanka Dužanec
Zagrebačka škola karikature - Ni moda ni doktrina
Drago Turina scenograf
Guido Quien: PRIBLIŽEN POGLED
Katalozi ZGRAF 11 i EduZgraf, 2012.
Peter Weitzner: Teatar objekta
Ivanka Reberski: «Ljerka Njerš»
Sto godina hrvatske scenografije i kostimografije
Katalog 46. zagrebačkog salona
Monografija ULUPUH-a
Fedor Kritovac: Otkrivanje grada
Katalozi svjetskog trijenala male keramike 1-5
Katalog ZGRAF-a 10
Ruta Knežević: Kostimi
Marina Baričević: Stella Skopal
Emil Benčić: Od znatiželje do iskustva
Suvremeni umjetnički nakit u Hrvatskoj
Marina Baričević: BRANKA FRANGEŠ HEGEDUŠIĆ
Katalog hrvatskih ilustratora
Katalog izložbe hrvatske ilustracije za djecu i mlade
prethodna izdanja


Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

Anketa
Da li često posjećujete stranice ULUPUHa?
Da, svaki dan
Ponekad
Rijetko
Nikada, danas sam prvi puta
Pogledajte rezultate glasanja



 

Vanda Pavelić Weinert



Martina Petranović, Guido Quien: Vanda Pavelić Weinert

Biblioteka Kazališna likovnost u knjizi

Nakladnici:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti – Odsjek za povijest hrvatskoga kazališta
ULUPUH – Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti

Za nakladnike:
Akademik Pavao Rudan, glavni tajnik (HAZU)
Dr. art Ivana Bakal, predsjednica (ULUPUH)

Urednice: Ivana Bakal i Martina Petranović
Recenzenti: akademik Boris Senker i akademik Tonko Maroević

Grafičko oblikovanje i prijelom: Kuna Zlatica
Lektura: Lucija Ljubić
Tisak: Tiskara Zelina, Sveti Ivan Zelina, srpanj 2018.
248 strana, meki uvez
ISBN [HAZU] 978-953-347-210-2
ISBN (ULUPUH) 978-953-327-146-0

Maloprodajna cijena knjige: 220,00 kn

Vanda Pavelić Weinert je istaknuta hrvatska kustosica i kazališna kostimografkinja (Zagreb, 30. srpnja 1911. – Zagreb, 7. veljače 1979.) čiji rad do sada nije bio monografski obrađen i predstavljen. Od 1946. zaposlena je u zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt kao muzejska savjetnica i voditeljica zbirke tekstila nametnuvši se kao vrsna poznavateljica povijesti tekstilne umjetnosti i povijesne odjeće u Hrvatskoj. Objavila je knjigu Vezilačka radionica 17. stoljeća u Zagrebu (Zagreb 1988.) i priredila brojne izložbe. Kao kostimografkinja, osobito se istaknula radom na dramskim i opernim predstavama Hrvatskoga narodnoga kazališta u Zagrebu, ali i u drugim zagrebačkim kazalištima (Komedija, DK Gavella), te u Splitu, Dubrovniku i Rijeci, kao i izvan hrvatskih granica (Trst, Novi Sad, Skopje), uglavnom u suradnji s redateljima Vladom Habunekom i Kostom Spaićem te scenografima/slikarima Edom Kovačevićem, Boškom Rašicom, Kamilom Tompom i Edom Murtićem. Pridonijela je profesionalizaciji kostimografske struke i modernizaciji kazališne slike pedesetih i šezdesetih, te svojim radom u kazalištu kao i pedagoškim radom na Odsjeku za kazališni kostim zagrebačke Akademije za primijenjenu umjetnost i na Odsjeku za scenografiju zagrebačke Akademije za kazališnu umjetnost obilježila povijest hrvatske kostimografije i kazališta te utjecala na brojne kostimografe poput Ljubice Wagner, Ike Škomrlj i Diane Kosec Bourek koje je i danas navode kao veliku učiteljicu i kreativni uzor. Knjiga ima 248 tiskanih stranica, i sadrži urednički uvodnik dr. art. Ivana Bakal; tekst Guide Quiena „Kustosica krhkih spomenika“ o njenom kustoskom radu u MUO-u te potom tekst dr. sc. Martina Petranović o kazališnom radu. Dizajn knjige potpisuje Kuna Zlatica.

Knjiga je publikacija biblioteke Kazališna likovnost u knjizi – serijala kraćih monografija o istaknutim hrvatskim umjetnicima koji su se bavili kazališnom likovnošću u najširem smislu – scenografima, kostimografima, oblikovateljima svjetla, lutkarima, kazališnim fotografima, dizajnerima kazališnih plakata... – a dosad nisu bili na primjeren način obrađeni i valorizirani te kontekstualizirani u povijest i suvremenost hrvatskoga kazališta i nacionalne kulture.

Knjiga je objavljena uz financijsku potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Muzeja za umjetnost i obrt, Zagreb.

O autorima:
Teatrologinja dr. sc. Martina Petranović rođena je 1976. godine u Rijeci. Diplomirala je komparativnu književnost i anglistiku (2000.) te dodatni studij teatrologije (2000.) na Filozofskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Doktorirala je 2010. na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu temom o povijesti hrvatske kostimografije. Sudjeluje na znanstvenim savjetovanjima, objavljuje znanstvene i stručne radove, prikaze, recenzije i kritike u stručnoj periodici. Radi u Odsjeku za povijest hrvatskog kazališta HAZU u Zagrebu. Suautorica je knjiga 100 godina hrvatske scenografije i kostimografije (1909.–2009.) (2011.) i Repertoar hrvatskih kazališta, knjiga peta (2012.). Autorica je knjiga Na sceni i oko nje (2013.), Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj (2014.), Od kostima do kostimografije. Hrvatska kazališna kostimografija (2015.) i Kazalište i (pri)povijest. Ogledi o hrvatskoj kazališnoj historiografiji (2015.).

Guido Quien diplomirao je na Filozofskom fakultetu (povijest umjetnosti i komparativnu književnost) u Zagrebu. Od 1973. do 1994. radio je kao kustos Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu. Bio je voditelj zbirke slikarstva, grafike i minijature. Osim redovitog stručnog rada na zbirci, sudjelovao u mnogim kulturološkim projektima – izložbama, u koncipiranju novog stalnog postava, te je i autor više samostalnih izložbi. Od 1994. do 2003. bio je direktor Fundacije Ivana Meštrovića. Kao povjesničar umjetnosti i likovni kritičar ostvario je mnoge retrospektivne, monografske, problemske i autorske izložbe. Tekstove o likovnim umjetnostima objavljuje u časopisima, novinama, na radiju i HRT-u. Bio je kolega i suradnik Vande Pavelić Weinert u MUO-u.

Urednica:
Dr. art Ivana Bakal, predsjednica je ULUPUH-a i Sekcije za kazalište i film. Kostimografijom se profesionalno bavi od 1986. godine. Studirala je na Tekstilno- tehnološkom fakultetu — 1987. diplomirala je na Višoj školi dizajn odjeće, 2010. magistrala na diplomskom studiju kostimografije te stekla titulu doktora umjetnosti na Poslijediplomskom doktorskom studiju Akademije likovnih umjetnosti obranivši rad Kazališni kostim između performansa, instalacije i objekta – vizualno kazalište. Autorica je brojnih kostimografija, nekoliko scenografija, velikih strukovnih projekata, izlaže na samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i svijetu. Autorica i urednica monografija o hrvatskoj scenografiji i kostimografiji. Suautorica je knjige 100 godina hrvatske scenografije i kostimografije (1909.–2009.) Urednica je knjiga: 100 godina hrvatske scenografije i kostimografije (1909.–2009.) Drago Turina – scenograf, Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj i Od kostima do kostimografije – Hrvatska kazališna kostimografija. Vanjski je suradnik – docent na Diplomskom studiju kostimografije Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu. Članica je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika od 1990. Dobitnica je više nagrada.


Datum održavanja: 27.7.2018. / Autor teksta: ULUPUH