Povratak na glavni izbornik
 
 


Vanda Pavelić Weinert
Mario Beusan: Arhitektura izložbe
Hod u zagrebačkim cipelama – Design Vlasta Jarnjak
Katalog Zgrafa 12
Katalog 52. zagrebačkog salona
Ninoslavne ilustracije
ULUPUH-ova modna povijest - umjetnost odijevanja
Silva Kalčić: SVIJET PREMA LABIRINTU
Martina Petranović: Kamilo Tompa i kazalište
Keramika i suvremena umjetnost
Vida Tućan, monografija
Lazer Rok Lumezi: Bijeli prsten
Martina Petranović: Od kostima do kostimografije
Spomen knjiga Jasenki Pavliša
Katalog 49. zagrebačkog salona
Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj
Guido Quien: PRIČE O STVARIMA
Werner Knoedgen: NEMOGUĆI TEATAR
Marina Baričević: Blanka Dužanec
Zagrebačka škola karikature - Ni moda ni doktrina
Drago Turina scenograf
Guido Quien: PRIBLIŽEN POGLED
Katalozi ZGRAF 11 i EduZgraf, 2012.
Peter Weitzner: Teatar objekta
Ivanka Reberski: «Ljerka Njerš»
Sto godina hrvatske scenografije i kostimografije
Katalog 46. zagrebačkog salona
Monografija ULUPUH-a
Fedor Kritovac: Otkrivanje grada
Katalozi svjetskog trijenala male keramike 1-5
Katalog ZGRAF-a 10
Ruta Knežević: Kostimi
Marina Baričević: Stella Skopal
Emil Benčić: Od znatiželje do iskustva
Suvremeni umjetnički nakit u Hrvatskoj
Marina Baričević: BRANKA FRANGEŠ HEGEDUŠIĆ
Katalog hrvatskih ilustratora
Katalog izložbe hrvatske ilustracije za djecu i mlade
prethodna izdanja


Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

  

Anketa
Da li često posjećujete stranice ULUPUHa?
Da, svaki dan
Ponekad
Rijetko
Nikada, danas sam prvi puta
Pogledajte rezultate glasanja



 


Lazer Rok Lumezi: Bijeli prsten



Lazer Rok Lumezi: Bijeli prsten
Urednica i autorica pogovora: Branka Hlevnjak
Fotografije: Srećko Budek
Grafičko oblikovanje i prijelom: Lidija Novosel
Tisak: Uvez d.o.o., listopad 2015.
ISBN: 978-953-327-097-5
128 strana, meki uvez
Maloprodajna cijena knjige: 80,00 kn

Lazer Rok Lumezi vrhunski je i priznati majstor oblikovanja nakita. Ova knjiga javnosti ga po prvi puta predstavlja i kao nadarenog pjesnika, koji svoje nadahnuće ima potrebu izraziti u riječi jednako kao i u obliku, uživajući u njihovoj međuigri. Štoviše, njegov se nakit može bolje razumjeti i tumačiti kada se uz njega vide skice odnosno zabilješke misli i osjećaja koje su bile ključne za pojedine nastale oblike nakita. Tako je nastala ideja da se objavi publikacija koja uključuje riječi, misli, bilješke, skice i nakit. Urednica knjige i autorica pogovora je Branka Hlevnjak, dok oblikovanje knjige potpisuje Lidija Novosel.

„Što je zajedničko oblikovanju nakita i oblikovanju poezije? Kako ih očigledno povezuje umjetnost, možda je bolje ništa. I jedni i drugi oblici izviru iz Niotkuda i naviru od Posvuda. Rasprostiru se prostorom u kojem je umjetnik mjesto nalaženja. Lumezi je, kaže svoj cijeli mali stan i on se sam prostire od ulaznih vrata do zidova boje meda od kestena do malih prozora otvorenih na sjever i zapad... I stih je misao kao i nakit. Zajedničko im je duhovno ishodište, tajna postanka i vjera u moć spasenja, ozdravljenja, vidanja, zavođenja i širenja intelektualne radosti. Sve su to nomadski i lako prenosivi oltari i skulpture, molitve i emocije zarobljene u oblike čulnosti, prepoznavanja, sjećanja...
I stih i i nakit, onaj su, kako kaže Lumezi, najintimniji kontakt s unutarnjim svjetlom koje navire stvaratelju iz dubine, probijajući se između egzistencijalne nužde i straha od mogućeg izostanka blagoslova ljepote i tajne kojom čarobnjaci pretvaraju kamen u zlato. Nema razlike u izboru oblika. On se nekako sam nametne izvan slučaja, dok svi maleni ljudski proračuni nestaju, kako nam sugerira Lumezi, pred izrazom, metafizikom i poezijom. Opet su jedno. I slika i riječ, i skica i nacrt, i konačan zapis poezije u prozi i vješto majstorstvo obrade materijala. Njihova je bliskost u snazi ljudskosti, u nesavršenosti duhovnih formi, koje lako dozivaju prošlost, i još radije zaviruju u vječnost.“ (Branka Hlevnjak, iz pogovora)


Lazer Rok Lumezi (Skadar, 1945.) studirao je književnost i hrvatski jezik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Diplomirao je Pravo na zagrebačkom sveučilištu 1971. Zlatarstvo i filigranstvo uči kod Fridricha Široke. Od 1980. samostalno se bavi oblikovanjem nakita, restauracijom etnografskog nakita, te se nadahnjuje svjetskom baštinom nakita. Samostalno izlaže od 1985. a skupno od 1983. Mario Beusan uvrstio ga je u monografiju Hrvatski umjetnički nakit koja je izbor najboljih majstora oblikovanja nakita u Hrvatskoj. Godine 1996. osnovao je Otvoreni atelijer Lumezi u kojem podučava tehnikama oblikovanja nakita.

Knjiga je realizirana uz financijsku potporu Grada Zagreba.

U prilogu: naslovnica knjige



Datum održavanja: 6.11.2015. / Autor teksta: ULUPUH