Povratak na glavni izbornik
 
 


„Javno i osobno – tijelo u prostoru“
RADIONICA LIKOVNE KRITIKE Kako pisati o suvremenoj umjetnosti i dizajnu
Edu radionice - Kako pisati o suvremenoj umjetnosti
Edu radionica modne fotografije
Radionica Graciele Olio (Argentina)
Angažirano stvaralaštvo
Predavanje: Camera obscura
Posjet radionici Luke Petrinjaka
Dječje radionice u Galeriji ULUPUH


Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

    

    

    

    

  

Anketa
Da li često posjećujete stranice ULUPUHa?
Da, svaki dan
Ponekad
Rijetko
Nikada, danas sam prvi puta
Pogledajte rezultate glasanja



 


„Javno i osobno – tijelo u prostoru“



„Javno i osobno – tijelo u prostoru“
TTF galerija, 29. 3. – 6. 4. 2018.

Izložba polaznika radionice fotografije "Javno i osobno – tijelo u prostoru"

Izlažu: Dominik Brandibur, Anastazija Debelli, Juraj Franolić, Dragutin Kliček, Matija Lukman, Ivan Maričić, Morana Martić, Amalija Oršolić, Luka Pešun, Petra Piškor i Leana Štasny Kernjus

Voditelj: Jasenko Rasol
Modni dizajn: Tina Spahija
Modeli/plesačice: Mateja Mikovic i Gendis Putri Kartini
Asistent voditelja: Luka Pešun

--------
Radionicu je organizirala Silva Kalčić za ULUPUH, Zagreb u suorganizaciji s Muzejom suvremene umjetnosti Zagreb i TTF galerijom, kao dio projekta EDU radionica s Ivanom Bakal.

Radionica je održana u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb, 9. prosinca 2017. pod vodstvom fotografa Jasenka Rasola. Sastojala se od predavanja i praktičnog rada te potom mentorskog izbora fotografija. Polaznik radionice bio je pozvan uspostaviti dijalog s tijelom-modelom u izložbenom prostoru, u interpersonalno i intermedijalno kodiranom procesu. Jasenko Rasol je najprije predstavio svoj način rada s tijelom u prostoru, prezentirao je ciklus fotografija rađen u suradnji s plesačicama i plesačima suvremenog plesa („Fatamorgana“, 2005., s Barbarom Matijević, Igorom Kuduzom i Anom Opalić; plesači su bili Pravdan Devlahović, Silvija Marchig, Zrinka Šimičić, Jasna Vinovrški, Irma Omerzo i Iva Hladnik) i sniman u prirodi, dakle u kontekstu posve “neprimjerenom” za izvođenje plesnog pokreta. U urbanom kontekstu fotografiranje tijela u prostoru ima neka druga ograničenja, no što je to u prirodi; definiranje ideje i njezina realizacija jezikom fotografije u obje je situacije komplementarno. U oba slučaja važno je izabrati lokaciju koja omogućava realizaciju postavljenih ciljeva, kao i prepoznavanje potencijalnih problema s kojima se neminovno susrećemo na lokacijama u urbanom tkivu grada. U tom kontekstu važno je razmišljati o svjetlu, najčešće onom prirodnom, karakterističnom za izabranu lokaciju bez kojeg nema dobre fotografije i to na način da prepoznamo vizualne kvalitete lokacije, kako bi postojeće svjetlosne uvjete što bolje iskoristili za realizaciju rada. Također je važno definirati vrstu objektiva koji najbolje korespondira s lokacijom i, na njoj, fotografiranim tijelom. To su dva osnovna preduvjeta (tj. kriterija) pri odabiru odnosno pronalaženju odgovarajuće lokacije za fotografije. U fazi realizacije bilo je važno kontrolirati još jedan tehnički parametar, a to je prostor “dubinske oštrine”, jer izborom objektiva (a to može biti širokokutni ili teleobjektiv) i odabirom tzv. f-broja (otvora blende objektiva) fotograf stvara adekvatan odnos između tijela i prostora oko tijela.
Na radionici o tijelu i prostoru važno je polaznicima osvijestiti koji su to standardni problemi o kojima valja unaprijed misliti, kako bi svjesno i racionalno odabrali prave lokacije za snimanje, i eliminirali eventualno nepremostive probleme. Na primjer, neke lokacije su fotografski dobre samo danju, a neke samo noću. Za noćni rad nužno je imati dodatno svjetlo ili kameru na stativu, i gotovo nepomičan položaj tijela.

Nakon prezentacije u trajanju od jednog akademskog sata, sa polaznicima radionice realizirano je fotografiranje u izložbenom prostoru i oko zgrade Muzeja, u trajanju od cca. 100 min. Modeli, ujedno plesačice, izvodile su plesne pokrete odjevene u kolekciju odjeće apsolventice modnog dizajna Tine Spahije.

----------
TTF galerija je prostor za izlaganje studenata, bivših studenata i ostalih, ponajprije renomiranih autora na području vizualnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Tekstilno-tehnološkog fakulteta, Prilaz baruna Filipovića 28a, Zagreb (mezanin). Radno vrijeme TTF-a: radnim danom od 8 do 20 sati, subotom od 8 do 13 sati.

Program radionice fotografije realiziran je uz financijsku potporu Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba.


Jasenko Rasol, rođen 1969. u Zagrebu gdje živi i radi kao samostalni snimatelj i fotograf, diplomirao je na Sveučilištu u Zagrebu, Akademiji dramskih umjetnosti, na Odjelu za filmsko i TV snimanje. Studirao je (1991.) na Odsjeku za fotografiju u Glasgowu (Glasgow University, Photographic department).
Samostalne izložbe (izbor): 1988. Lapidarij; Zagreb ("Bez naslova"). 1991. Street Level Photography Galery & Workshop; Glasgow ("Visiting Glasgow"). 2002. Galerija SC-a; Zagreb, („Reparim bicikletash“). 2002. Galerija Miroslav Kraljević; Zagreb („Pokriveno“). 2003. Galerija umjetnina; Split („Azija 2000“). 2003. Glass Art Galery Simone; Bratislava („Irma“). 2004. Galerija Karas; Zagreb („Album br. 18“). 2005. Kula Lotršćak – Klovićevi dvori; Zagreb („Ništa o ničemu“). 2008. Goethe-Institut; Zagreb („Europski mislioci u Goethe-Institutu “). 2009. Galerija Forum; Zagreb („Arena“). 2009. Kula Lotršćak – Klovićevi dvori; Zagreb („Dijači 1989-2003“). 2009. MSU Zagreb („Muzej prije muzeja“). 2011. Atelijeri Žitnjak; Zagreb („Muzej-brut“ i „Nepostojani krajolici“). 2011. Foto-galerija Lang; Samobor („Botaničke fotografije“). 2012. MSU; Zagreb, („Zbirka, 1, 2, 3“»). 2014. Galerija Greta, Zagreb („Greta“). 2016. Galerija Prozori („Distopija“) .
Skupne izložbe, izbor: 1991. Town Museum; Kirckintiloch („Photography“). 1995. Moderna galerija; Zagreb ("Checkpoint"). 1997. Umjetnički paviljon; Zagreb ("Hrvatska fotografija 97"). 1999. Umjetnički paviljon; Zagreb („Panorama“). 2000. Galerija Marino Cettina; Umag („Bloody_Body_Value_Nobody“). 2003. Dom HDLU-a Zagreb („U prvom licu“). 2005. Backlight 05, 7th Int. Phot. Triennial Tampere – Finland, („Museokeskus Vapriikki – Untouchable Things“ – „Covered“). 2005. Umjetnički paviljon; Zagreb („Preko 7 mora i 7 gora“). 2006. Michalsky dvor; Bratislava (“Akt u Hrvatskoj fotografiji”). 2007. Umjetnički paviljon; Zagreb (“Volimo li gledati druge ljude”). 2008. Magazzini del Sale; Venecija (“Odbrojavanjem do otvaranja nove zgrade”). 2009. Association Le Pont Neuf; Paris (“Nouvel batiment du Musee d´art contemporian de Zagreb 2004-2009”). 2009. Kunstmuseum; Bochum (“Museum within Museum”). 2010. Gliptoteka; Zagreb (“Na drugi pogled”). 2012. Kunsthalle”; Wien (Project space: “Lighting out for the Territories”). 2012. PARCO – Pordenone Arte Contemporanea; Pordenone (“Aftermath, Changing cultural landscape”). 2012. Musee de Normandie; Caen (“Enchantement lumineux”). 2012. Cite Internationale des Arts; Paris (“Croatian photography through the eyes of Peter Knapp”). 2013. Trafo Gallery; Budapest (“Lighting out for the Territories”). 2013. Galerija Klovićevi dvori; Zagreb (“Posljedice – mijenjanje kulturnog pejsaža”). 2015. Galerija Klovićevi Dvori, Zagreb (“Ovo (ni)je moj svijet”). 2017. Umjetnička galerija Dubrovnik (“Praznina”).
Fotomonografije: „SILBA, kolovoz 1994“, tekst: Robert Perišić, 1995. (izdavač: autor). „IRMA“ , tekst: Marina Viculin, 2003. (izdavač: Meandar). „POKRIVENO“, tekst: Leonida Kovač, 2004. (izdavač: Meandar/Scaner Studio). „PHOTO SOUVENIRS“, tekst: Sandra Križić-Roban, 2009. (izdavač: Meandar Media d.o.o.) „ZIMSKI VRTOVI“, tekst: Maroje Mrduljaš, 2011. (izdavač: Meandar Media d.o.o.).
Akcija: „Sedam berača“, 4.10. – 19.10.2002. Postavljanje transparenta na pročelje Doma HDLU-u, Trg žrtava fašizma bb.


Tina Spahija diplomirala je studij Teorije i kulture mode na Sveučilištu u Zagrebu, Tekstilno-tehnološkom fakultetu. Autorica je kostima plesača postavljenih kao skulpture u muzejskom prostoru u seriji fotografija "(NE)STALNO" Glorije Lizde (nastalim pod mentorstvom Darija Petkovića i Jelene Blagović Pavičić na Akademiji Dramske umjetnosti u Zagrebu), na temu odnosa tijela i umjetnosti.


Luka Pešun je apsolvent diplomskog studija fotografije na Sveučilištu u Zagrebu, Akademiji dramskih umjetnosti.


-----

Prva radionica fotografije u okviru EDU radionica održana je 30. listopada 2013. sa studentima modnog dizajna, dramske akademije, studija dizajna i arhitekture – sastojala se je od predavanja SofijeSilvie (Silvije Potočki) i prezentacije modnog dizajna Ive Kostrenčić u sjedištu ULUPUH-a te potom komponiranja slike, tj. fotografiranja modela Mije Miletić na građevinskim skelama na pročelju zgrade, na Svačićevom trgu i u Botaničkome vrtu u Zagrebu (fotografije procesa u privitku, katalog izložbe dostupan je na http://issuu.com/ulupuh/docs/imageination_suvremena_umjetnost_i_), a nastali radovi izloženi su u Galeriji Karas od 19. do 30 studenoga 2013. Druga radionica na temu „Dokumentarna fikcija“ održana je 5. studenog 2015., kada je SofijaSilvia (Silvia Potočki, u suradnji s modnom dizajnericom Marijom Kulušić i modelom Tinom Spahijom) predstavila svoj pristup modnoj fotografiji te portretnoj fotografiji na temu odnosa dokumenta i fikcije, kao i prezentirala proces suradnje fotografa i dizajnera u ostvarivanju fotografija za modnu kolekciju (stvaranje priče: odabir autentičnih lokacija, uvođenje dizajna u autentični prostor i komponiranje slike, suradnja dizajnera i fotografa). Treća radionica održana je 22. travnja 2017. pod vodstvom Mare Milin (Marije Milin), model je bila Morana Radočaj u odjeći (iz kolekcija Object 12-1 i Homeless in Heaven) Matije Čopa, dok je vizažistkinja bila Petra Sever.



Datum održavanja: 29. 3. – 6. 4. 2018. / Autor teksta: ULUPUH




 

 

 
 
premiere introduit en 1965, le jopo vélo favorise une vision typiquement finlandais: c'était le & # 8220;ADIDAS CLIMACOOL BOAT PURE vélo pour tout rider.ADIDAS WHITE MOUNTAINEERING Boost & # 8221;ADIDAS ORIGINALS NMD a largement siege réglable guidon faire le vélo facile pour quiconque de manoeuvre.cette pur l'utilitarisme du véhicule est ce qui le rend cool pour nous.bien que peu mis a jour en 2000, la forme classique demeure immédiatement reconnaissable de sa faible image de grand 24 & # 8221; roues.ADIDAS CRAZYLIGHT BOOST 2.5 LOWnon, ce ne sera pas toi sur le pont de brooklyn rapidement sur un occupé mardi matin,ADIDAS ORIGINALS STAN SMITH SNEAKER mais que & # 8217; la question n'est pas la.Adidas Originals Superstar Slip On Wle week - end a jopo est facile avec les amis et la famille. choisis dans une variété de couleurs, de la boutique de la finlandaise, désormais disponible dans de nouvelles couleurs.cinéaste et directeur nathan miller a laché ses nouveaux longs documentaires ldn, offrant un regard en profondeur sur londres et # 8216; s par scene.le film a son tour un aperçu de divers éléments et les acteurs clés,ADIDAS YEEZY BOOST 550 y compris j. hus, fredo,ADIDAS J WALL 3 youngs téflon,women's superstar adidas dj du semtex, reekz mb, photographe vicky grout, gérant d'artistes / animateur de radio morgan keyz,ADIDAS SPRINGBLADE SCHUHE et plus.miller a tiré la photo sur une période de cinq mois, un artiste ou de la musique en direct, montrant ainsi conduit a la prochaine question.appuie sur play ci - dessus pour voir ldn intégralement.
Nike Air Max 90 Ultra 2.0 Flyknit,Air Max 90,Air Max 95 Sneakers,Adidas Yeezy 350 Boost V2,Yeezy 750 Boost Schuhe,Adidas Zestra