|
„Javno i osobno – tijelo u prostoru“ RADIONICA LIKOVNE KRITIKE Kako pisati o suvremenoj umjetnosti i dizajnu Edu radionice - Kako pisati o suvremenoj umjetnosti Edu radionica modne fotografije Radionica Graciele Olio (Argentina) Angažirano stvaralaštvo Predavanje: Camera obscura Posjet radionici Luke Petrinjaka Dječje radionice u Galeriji ULUPUH
Odaberite sliku koju želite prikazati:
|
|
„Javno i osobno – tijelo u prostoru“
„Javno i osobno – tijelo u prostoru“
TTF galerija, 29. 3. – 6. 4. 2018.
Izložba polaznika radionice fotografije "Javno i osobno – tijelo u prostoru"
Izlažu: Dominik Brandibur, Anastazija Debelli, Juraj Franolić, Dragutin Kliček, Matija Lukman, Ivan Maričić, Morana Martić, Amalija Oršolić, Luka Pešun, Petra Piškor i Leana Štasny Kernjus
Voditelj: Jasenko Rasol
Modni dizajn: Tina Spahija
Modeli/plesačice: Mateja Mikovic i Gendis Putri Kartini
Asistent voditelja: Luka Pešun
--------
Radionicu je organizirala Silva Kalčić za ULUPUH, Zagreb u suorganizaciji s Muzejom suvremene umjetnosti Zagreb i TTF galerijom, kao dio projekta EDU radionica s Ivanom Bakal.
Radionica je održana u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb, 9. prosinca 2017. pod vodstvom fotografa Jasenka Rasola. Sastojala se od predavanja i praktičnog rada te potom mentorskog izbora fotografija. Polaznik radionice bio je pozvan uspostaviti dijalog s tijelom-modelom u izložbenom prostoru, u interpersonalno i intermedijalno kodiranom procesu. Jasenko Rasol je najprije predstavio svoj način rada s tijelom u prostoru, prezentirao je ciklus fotografija rađen u suradnji s plesačicama i plesačima suvremenog plesa („Fatamorgana“, 2005., s Barbarom Matijević, Igorom Kuduzom i Anom Opalić; plesači su bili Pravdan Devlahović, Silvija Marchig, Zrinka Šimičić, Jasna Vinovrški, Irma Omerzo i Iva Hladnik) i sniman u prirodi, dakle u kontekstu posve “neprimjerenom” za izvođenje plesnog pokreta. U urbanom kontekstu fotografiranje tijela u prostoru ima neka druga ograničenja, no što je to u prirodi; definiranje ideje i njezina realizacija jezikom fotografije u obje je situacije komplementarno. U oba slučaja važno je izabrati lokaciju koja omogućava realizaciju postavljenih ciljeva, kao i prepoznavanje potencijalnih problema s kojima se neminovno susrećemo na lokacijama u urbanom tkivu grada. U tom kontekstu važno je razmišljati o svjetlu, najčešće onom prirodnom, karakterističnom za izabranu lokaciju bez kojeg nema dobre fotografije i to na način da prepoznamo vizualne kvalitete lokacije, kako bi postojeće svjetlosne uvjete što bolje iskoristili za realizaciju rada. Također je važno definirati vrstu objektiva koji najbolje korespondira s lokacijom i, na njoj, fotografiranim tijelom. To su dva osnovna preduvjeta (tj. kriterija) pri odabiru odnosno pronalaženju odgovarajuće lokacije za fotografije. U fazi realizacije bilo je važno kontrolirati još jedan tehnički parametar, a to je prostor “dubinske oštrine”, jer izborom objektiva (a to može biti širokokutni ili teleobjektiv) i odabirom tzv. f-broja (otvora blende objektiva) fotograf stvara adekvatan odnos između tijela i prostora oko tijela.
Na radionici o tijelu i prostoru važno je polaznicima osvijestiti koji su to standardni problemi o kojima valja unaprijed misliti, kako bi svjesno i racionalno odabrali prave lokacije za snimanje, i eliminirali eventualno nepremostive probleme. Na primjer, neke lokacije su fotografski dobre samo danju, a neke samo noću. Za noćni rad nužno je imati dodatno svjetlo ili kameru na stativu, i gotovo nepomičan položaj tijela.
Nakon prezentacije u trajanju od jednog akademskog sata, sa polaznicima radionice realizirano je fotografiranje u izložbenom prostoru i oko zgrade Muzeja, u trajanju od cca. 100 min. Modeli, ujedno plesačice, izvodile su plesne pokrete odjevene u kolekciju odjeće apsolventice modnog dizajna Tine Spahije.
----------
TTF galerija je prostor za izlaganje studenata, bivših studenata i ostalih, ponajprije renomiranih autora na području vizualnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Tekstilno-tehnološkog fakulteta, Prilaz baruna Filipovića 28a, Zagreb (mezanin). Radno vrijeme TTF-a: radnim danom od 8 do 20 sati, subotom od 8 do 13 sati.
Program radionice fotografije realiziran je uz financijsku potporu Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba.
Jasenko Rasol, rođen 1969. u Zagrebu gdje živi i radi kao samostalni snimatelj i fotograf, diplomirao je na Sveučilištu u Zagrebu, Akademiji dramskih umjetnosti, na Odjelu za filmsko i TV snimanje. Studirao je (1991.) na Odsjeku za fotografiju u Glasgowu (Glasgow University, Photographic department).
Samostalne izložbe (izbor): 1988. Lapidarij; Zagreb ("Bez naslova"). 1991. Street Level Photography Galery & Workshop; Glasgow ("Visiting Glasgow"). 2002. Galerija SC-a; Zagreb, („Reparim bicikletash“). 2002. Galerija Miroslav Kraljević; Zagreb („Pokriveno“). 2003. Galerija umjetnina; Split („Azija 2000“). 2003. Glass Art Galery Simone; Bratislava („Irma“). 2004. Galerija Karas; Zagreb („Album br. 18“). 2005. Kula Lotršćak – Klovićevi dvori; Zagreb („Ništa o ničemu“). 2008. Goethe-Institut; Zagreb („Europski mislioci u Goethe-Institutu “). 2009. Galerija Forum; Zagreb („Arena“). 2009. Kula Lotršćak – Klovićevi dvori; Zagreb („Dijači 1989-2003“). 2009. MSU Zagreb („Muzej prije muzeja“). 2011. Atelijeri Žitnjak; Zagreb („Muzej-brut“ i „Nepostojani krajolici“). 2011. Foto-galerija Lang; Samobor („Botaničke fotografije“). 2012. MSU; Zagreb, („Zbirka, 1, 2, 3“»). 2014. Galerija Greta, Zagreb („Greta“). 2016. Galerija Prozori („Distopija“) .
Skupne izložbe, izbor: 1991. Town Museum; Kirckintiloch („Photography“). 1995. Moderna galerija; Zagreb ("Checkpoint"). 1997. Umjetnički paviljon; Zagreb ("Hrvatska fotografija 97"). 1999. Umjetnički paviljon; Zagreb („Panorama“). 2000. Galerija Marino Cettina; Umag („Bloody_Body_Value_Nobody“). 2003. Dom HDLU-a Zagreb („U prvom licu“). 2005. Backlight 05, 7th Int. Phot. Triennial Tampere – Finland, („Museokeskus Vapriikki – Untouchable Things“ – „Covered“). 2005. Umjetnički paviljon; Zagreb („Preko 7 mora i 7 gora“). 2006. Michalsky dvor; Bratislava (“Akt u Hrvatskoj fotografiji”). 2007. Umjetnički paviljon; Zagreb (“Volimo li gledati druge ljude”). 2008. Magazzini del Sale; Venecija (“Odbrojavanjem do otvaranja nove zgrade”). 2009. Association Le Pont Neuf; Paris (“Nouvel batiment du Musee d´art contemporian de Zagreb 2004-2009”). 2009. Kunstmuseum; Bochum (“Museum within Museum”). 2010. Gliptoteka; Zagreb (“Na drugi pogled”). 2012. Kunsthalle”; Wien (Project space: “Lighting out for the Territories”). 2012. PARCO – Pordenone Arte Contemporanea; Pordenone (“Aftermath, Changing cultural landscape”). 2012. Musee de Normandie; Caen (“Enchantement lumineux”). 2012. Cite Internationale des Arts; Paris (“Croatian photography through the eyes of Peter Knapp”). 2013. Trafo Gallery; Budapest (“Lighting out for the Territories”). 2013. Galerija Klovićevi dvori; Zagreb (“Posljedice – mijenjanje kulturnog pejsaža”). 2015. Galerija Klovićevi Dvori, Zagreb (“Ovo (ni)je moj svijet”). 2017. Umjetnička galerija Dubrovnik (“Praznina”).
Fotomonografije: „SILBA, kolovoz 1994“, tekst: Robert Perišić, 1995. (izdavač: autor). „IRMA“ , tekst: Marina Viculin, 2003. (izdavač: Meandar). „POKRIVENO“, tekst: Leonida Kovač, 2004. (izdavač: Meandar/Scaner Studio). „PHOTO SOUVENIRS“, tekst: Sandra Križić-Roban, 2009. (izdavač: Meandar Media d.o.o.) „ZIMSKI VRTOVI“, tekst: Maroje Mrduljaš, 2011. (izdavač: Meandar Media d.o.o.).
Akcija: „Sedam berača“, 4.10. – 19.10.2002. Postavljanje transparenta na pročelje Doma HDLU-u, Trg žrtava fašizma bb.
Tina Spahija diplomirala je studij Teorije i kulture mode na Sveučilištu u Zagrebu, Tekstilno-tehnološkom fakultetu. Autorica je kostima plesača postavljenih kao skulpture u muzejskom prostoru u seriji fotografija "(NE)STALNO" Glorije Lizde (nastalim pod mentorstvom Darija Petkovića i Jelene Blagović Pavičić na Akademiji Dramske umjetnosti u Zagrebu), na temu odnosa tijela i umjetnosti.
Luka Pešun je apsolvent diplomskog studija fotografije na Sveučilištu u Zagrebu, Akademiji dramskih umjetnosti.
-----
Prva radionica fotografije u okviru EDU radionica održana je 30. listopada 2013. sa studentima modnog dizajna, dramske akademije, studija dizajna i arhitekture – sastojala se je od predavanja SofijeSilvie (Silvije Potočki) i prezentacije modnog dizajna Ive Kostrenčić u sjedištu ULUPUH-a te potom komponiranja slike, tj. fotografiranja modela Mije Miletić na građevinskim skelama na pročelju zgrade, na Svačićevom trgu i u Botaničkome vrtu u Zagrebu (fotografije procesa u privitku, katalog izložbe dostupan je na http://issuu.com/ulupuh/docs/imageination_suvremena_umjetnost_i_), a nastali radovi izloženi su u Galeriji Karas od 19. do 30 studenoga 2013. Druga radionica na temu „Dokumentarna fikcija“ održana je 5. studenog 2015., kada je SofijaSilvia (Silvia Potočki, u suradnji s modnom dizajnericom Marijom Kulušić i modelom Tinom Spahijom) predstavila svoj pristup modnoj fotografiji te portretnoj fotografiji na temu odnosa dokumenta i fikcije, kao i prezentirala proces suradnje fotografa i dizajnera u ostvarivanju fotografija za modnu kolekciju (stvaranje priče: odabir autentičnih lokacija, uvođenje dizajna u autentični prostor i komponiranje slike, suradnja dizajnera i fotografa). Treća radionica održana je 22. travnja 2017. pod vodstvom Mare Milin (Marije Milin), model je bila Morana Radočaj u odjeći (iz kolekcija Object 12-1 i Homeless in Heaven) Matije Čopa, dok je vizažistkinja bila Petra Sever.
Datum održavanja: 29. 3. – 6. 4. 2018. / Autor teksta: ULUPUH
|
|