Povratak na glavni izbornik
 
 
Božena Štih Balen





Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

 

 



Životopis:
"Formalnu naobrazbu Božena Štih Balen stekla je u Školi za primijenjenu umjetnost u Zagrebu, na Odjelu za keramiku, gdje su joj profesori bili Blanka Dužanec, Stella Skopal, Ivan Švertasek, Slavko Barlović – redom velika imena hrvatske moderne keramike.

Keramiku Božene Štih Balen već od samih početka pratila je naklonost likovne kritike. Afirmativni napisi svjedoče danas o uspjehu njezine prve izložbe, održane 1963. u zagrebačkom Društvu arhitekata, gdje keramičarka izlaže ukrasne tanjure, ptice-posude i neobične rogate figure ("bikove"). Dio će tih ranih radova ponovno biti pokazan publici na ovoj retrospektivnoj izložbi.

Originalnost autorskoga izričaja Božene Štih Balen kontinuirano se prepoznavala i izvan granica Hrvatske: na respektabilnim međunarodnim izložbama keramike autorica je dobila brojna priznanja i nagrade. U izboru radova nastalih tijekom više od četiri desetljeća stoga važno mjesto imaju upravo radovi izlagani na prestižnoj smotri umjetničke keramike u Faenzi te djela nagrađena u Vallaurisu (Modrozelena ptica, 1968.) i Gualdo Tadinu (Svjetiljka iz 1978. i Servis za voćnu salatu iz 1979.).

Kasnih 1960-ih i tijekom 1970-ih Božena Štih Balen izrađuje i oslikava tanjure i keramičke ploče svojim omiljenim motivima pijetlova i kokoši, pauna i drveća. Oslikane tanjure karakterizira siguran potez i izraziti kolorizam, dok motivi na pločama imaju orise izvedene u plitkom reljefu.

U razdoblju 1970-ih Božena Štih Balen modelira vrčeve jednostavnih, tradicionalnih formi, ali koloristički iznimno efektnih ploha. Sličan pristup ima i u modeliranju nižih i viših ovoidnih formi, u kojima se prepoznaju i začeci njezinih ciklusa Bujanje i Oblici u plaštu iz 1980-ih. Kraj razdoblja 1970-ih u radu Božene Štih Balen obilježile su brojne izložbe s umjetničkom grupom Arteterra, osnovanom 1977. godine.

Posebno mjesto u opusu umjetnice ima uporabna i dekorativna keramika izvedena za privatne i javne enterijere. Atribut najoriginalnije kreacije pripada malom keramičkom gaju koji Božena Štih Balen modelira 1979. za poslovnicu Privredne banke u ulici Račkog u Zagrebu. Fantastični svijet nagoviješten u keramoskulpturi Djevojka, drvo i pijetao iz 1977. zavladao je potpuno umjetničkim prostorom Božene Štih Balen u 1990-ima, kada ona stvara možda najzanimljivija djela hrvatske moderne keramike. Majstorski modelirane keramoskulpture velikih formata, prekrivene ocaklinama jarkih boja i kompozicijski pažljivo promišljene daju novu interpretaciju "starih" ikonografskih motiva (pijetao i figura djevojke)." (iz teksta Marine Bagarić, povodom retrospektivne izložbe autorice u Muzeju za umjetnost i obrt u Zagrebu 2007/2008. godine)

 
 
Administracija