Povratak na glavni izbornik
 
 
Mladen Tudor



Adresa:
Zagreb, Tomašićeva 5

Kontakt telefon:


E-mail adresa:


Web adresa:



Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

    

  

 

 



Životopis:
"Artistički i intelektualno Mladen Tudor formira se u kulturnom ozračju poticajnih i inovativnih zbivanja pedesetih godina u Hrvatskoj : transformiranja zagrebačke Obrtne škole u Školu za primijenjenu umjetnost s programskom koncepcijom usmjerenom prema Bauhausu, otvaranja i djelovanja Akademija za primijenjenu umjetnost, manifesta i istupa grupe EXAT-51, projekcija filmova talijanskog neorealizma i pojave novih, ilustriranih časopisa. Tudor pripada prvoj generaciji učenika ŠPU (1950. - 1955.), s kojom će se nakon završenog petogodišnjeg umjetničkog školovanja u hrvatskoj fotografiji pojaviti novi profil profesionalnih stvaralaca koje karakterizira široka fotografska usmjerenost i osjetljivost za nove oblike fotografskog stvaralaštva.

U svijet novinarstva, odnosno fotožurnalizma Tudor ulazi 1957. kao fotoreporter kuće Vjesnik, a kada Frane Barbieri 1959. ponovo postaje urednikom Vjesnika u srijedu te uvodi bakrotisak, u redakciju uključuje Mladena Tudora, i u prvom siječanjskom broju uz članak s temom o kupovnoj moći naslovljenom Dinar nije uvijek jednak objavljuje njegovu fotografiju dječaka pred izlogom slastičarnice u kojemu je torta pod staklenim zvonom (Zagreb 1959.). Iznenađujuće velike dimenzije objavljene fotografije s temom iz svakodnevnice, a koja korespondira s tekstom, jasno ukazuju na afirmativan odnos Barbierija prema fotografiji. U to vrijeme Magnum i Life već su jasno odredili standarde novinske fotografije kao sinteze novinskog izvještavanja i umjetničkog izraza. Naznačena fotografsko-urednička koncepcija VUS-a potvrdit će se i razviti kroz nešto više od sto brojeva ilustriranog tjednika Globus, koji Barbieri uređuje od 1959. do 1961. godine. Ovdje su pojava i važnost fotografija tjednika Globus iz godišta 1959 - 1961. istaknuti u kontekstu teme retrospektivnog sagledavanja fotografskog stvaralaštva Mladena Tudora, a unutar kojega prevladava
upravo novinska fotografija.

Uz nezaobilaznoga Henrija Cartiera Bressona, dominatnu autorsku osobnost Magnuma, na oblikovanje Tudorovog fotografskog izraza snažan utjecaj imat će i filmovi talijanskog neorealizma. Pedesetih godina u kultnim filmovima Kradljivci bicikla V. De Sice, Ulice F. Fellinija i Čistači cipela R. Rosselinija, ukazano je na surovost života u poratnom društvu. Dokumentiranje društvene i povijesne stvarnosti, kroz svakodnevicu i sudbine anonimnih aktera, te naglašeno likovno artikuliranje prostora
filmske odnosno fotografske slike, zajednički je nazivnik neorealizma i onovremenog fotožuralizma jasno prepoznatljiv i u fotografijama Mladena Tudora.

Poput samozatajnog pripovjedača Tudor neutralizira svaku intervenciju u stvarnost fotografske slike. Sugestivnoj snazi i uvjerljivosti Tudorovih fotografija snažno doprinosi geometrijska kompozicija postavljena s dva ili više motiva koji korespondiraju na principu kontrasta. Istom izražajnom snagom iz slika zemljopisno mu bliske Zagore - rođen je u Splitu - zabilježit će i zbivanja na zagrebačkim trgovima, tržnicama i muzejima, kosovskim sajmovima, gospićkim dvorištima, ali i ulicama metropola poput Londona, Pariza ili New Yorka. Tudorov fotografski prostor zemljopisno je određen idejom kozmopolitizma.

Tražilo Tudorove kamere pronalazi samo ljudske sudbine. One su istovremeno društveno univerzalne - duboko ukorijenjene u povijesno vrijeme - i individualno ekskluzivne - unutar sreće i nesreće jednokratnog života.
U fotografskom eseju Povratak gastarbajtera iz 1978. godine kroz jedanaest fotografija Tudor bilježi dolazak grupe radnika s privremenog rada u Njemačkoj u domovinu za Božićne blagdane. Reportaža započinje na peronu jednog od željezničkih kolodvora. Tudor već u prvoj fotografiji određuje i glavnog aktera - kofer u svim njegovim pojavnim inačicama - od najlonske vrećice i kutije povezane špagom, do putnih i poslovnih torbi. U njima su pohranjene sve one misli i zebnje određene nužnošću odlaska i upitnošću povratka. Oni se javljaju u središtu kompozicija i svojom zapreminom pokrivaju lica povratnika. Uredno složeni ispred vagona, nalik su svojim vlasnicima stiješnjenim u kupeima vlaka. Na jednom od odredišta, u čekaonici drugog razreda, uz skromno okićenu jelku kofer postaje pisaći stol za bilješku, možda o vremenu ponovnog odlaska. Tudor ponovo samo bilježi stvarnost objektivno; kroz jedan predmet, izdvojen i naglašen, dokumentira složenost ukupnosti života.

Nakon stanke duže od dvadeset godina, početkom 2000., Tudor nastavlja svoje fotografsko bilježenje. U jednom od razgovora u pripremi izložbe o fotografijama iz ove serije napomenut će : "Samo provjeravam sposobnost opažanja". Nastale fotografije žanrovski možemo označiti mrtvom prirodom, no umrtvljena priroda čini se primjerenijim tematskim određenjem. Sklonost prema jednostavnim naslovima fotografija, svedenim tek na podatke o mjestu i godini zabilježenog događaja, Tudor će ovdje reducirati tek na broj. Sedamnaest fotografija snimljenih u razdoblju od četiri godine, završno s 2004., obilježava rednim brojevima, ne redoslijeda nastanka već mjesta u temi. I sad, za njega je fotografija samostalni dokument koji govori snagom vlastitog izraza, a ne posredstvom verbalnog, posredstvom naslova.

Fotografije su bez imena, bez mjesta nastanka - sine nomine, sine loco. Fotografski opus Mladena Tudora, sagledan u vremenu od 1954. do 2004. godine, dosljedno je kodiran senzibilitetom umjetnika i moralom intelektualca visoko etičnih stavova. Upravo stoga nezaobilazna je odrednica povijesti hrvatske fotografije".

Dubravka Osrečki Jakelić


 
 
Administracija

 

premiere introduit en 1965, le jopo vélo favorise une vision typiquement finlandais: c'était le & # 8220;ADIDAS CLIMACOOL BOAT PURE vélo pour tout rider.ADIDAS WHITE MOUNTAINEERING Boost & # 8221;ADIDAS ORIGINALS NMD a largement siege réglable guidon faire le vélo facile pour quiconque de manoeuvre.cette pur l'utilitarisme du véhicule est ce qui le rend cool pour nous.bien que peu mis a jour en 2000, la forme classique demeure immédiatement reconnaissable de sa faible image de grand 24 & # 8221; roues.ADIDAS CRAZYLIGHT BOOST 2.5 LOWnon, ce ne sera pas toi sur le pont de brooklyn rapidement sur un occupé mardi matin,ADIDAS ORIGINALS STAN SMITH SNEAKER mais que & # 8217; la question n'est pas la.Adidas Originals Superstar Slip On Wle week - end a jopo est facile avec les amis et la famille. choisis dans une variété de couleurs, de la boutique de la finlandaise, désormais disponible dans de nouvelles couleurs.cinéaste et directeur nathan miller a laché ses nouveaux longs documentaires ldn, offrant un regard en profondeur sur londres et # 8216; s par scene.le film a son tour un aperçu de divers éléments et les acteurs clés,ADIDAS YEEZY BOOST 550 y compris j. hus, fredo,ADIDAS J WALL 3 youngs téflon,women's superstar adidas dj du semtex, reekz mb, photographe vicky grout, gérant d'artistes / animateur de radio morgan keyz,ADIDAS SPRINGBLADE SCHUHE et plus.miller a tiré la photo sur une période de cinq mois, un artiste ou de la musique en direct, montrant ainsi conduit a la prochaine question.appuie sur play ci - dessus pour voir ldn intégralement.