|
Vladimir Kos
Odaberite sliku koju želite prikazati:
|
|
Životopis: (Zagreb, 1937. - Zagreb, 1912.)
Vladimir Kos u svojoj bogatoj i raznorodnoj profesionalnoj biografiji pojavljuje se kao karikaturist, skladatelj, humorist, te autor velikog broja TV emisija. PKarikature objavljuje u brojnim humorističnim časopisima: Paradox, Kerempuh, Pavliha, u tjednicima VUS, Studio, Vikend i Svijet, i u časopisima za kulturu Odjek, Telegram, Republika i 15 dana te u njemačkom magazinu ER. Najplodniju suradnju ostvario je 1978/79 i 1988/89 s Vjesnikom. Njegove su karikature uvrštene u tri ugledne “Pardonove” antologije karikature, zajedno sa najvećim svjetskim majstorima (Bonnot, Pasteur i dr.). Izlaže kontinuirano od 1965. godine: samostalno i na brojnim skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu (Montreal, Atena, Sofija, Bologna, Istanbul, Tokyo, London, Torino, Ljubljana...). Bio je autor nekoliko TV špica («Stranački život», «Zemlja na dlanu» i dr.), režirao je i brojne video clipove (zabavna glazba). Bio je član ULUPUH-a i GEMA-e (Munchen, Berlin). Kao dugogodišnji član ULUPUH-ove Sekcije za ilustraciju, karikaturu, strip, primijenjeno slikarstvo i animirani film te Sekcije za multimediju i intermediju, u više je navrata obnašao funkcije člana odnosno predsjednika umjetničkog savjeta obiju sekcija, te bio članom Velikog umjetničkog savjeta ULUPUH-a. Mlade je naraštaje autora uvijek podsjećao na važnost uspostavljanja i pridržavanja kriterija struke u profesionalnom djelovanju.
Izlagao je samostalno i na brojnim skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu (Montreal, Atena, Sofija, Bologna, Istanbul, Tokyo, London, Torino, Ljubljana...)
SAMOSTALNE IZLOŽBE
KOMENTARI, Galerija grafika Palainovka, 1978.
HILDENER TAGE JUGOSLAWISCHER KULTUR, 1979. Hilden
NAJME, KAJ…, Muzej seljačkih buna, Gornja Stubica 1990/91.
CRTEŽI I KARIKATURE, Samoborski muzej, Samobor 1995.
ŽIVOTINJSKI SVIJET, Galerija ULUPUH, Zagreb, 2002.
„EROS-CHRONOS – THANATOS“, Galerija ULUPUH, Zagreb, 2005.
Željko Sabol primijetio je kako je karikature Vladimira Kosa teško svrstati u neki određeni pravac ili stil, pa čak i žanr, jer njegovi radovi izmiču uobičajenim podjelama između slikarstva, crteža i karikature. To stoga što on «uvijek želi da karikatura bude nešto više od duhovite (verbalno-grafičke) dosjetke.» Iz tradicije nadrealizma preuzeo je tehniku kolaža, kombiniranja gotovih slikovnih elemenata iz tiska u nove, znakovite odnose, a često u istom djelu kombinira različite tehnike (crtež, akvarel, pastel, sepiju i sl.). Pri svemu se «crni humor» iščitava kao temelj autorovog svjetonazora, uz naglašeni intelektualizam koji od promatrača traži angažman u dešifriranju nerijetko hermetičnih poruka. Orwellovski pogled na svijet, karikatura kao «CRNA METAFORA» (Željko Sabol) začinjen je ipak ponegdje erotskim i erotomanskim crtežima iz ciklusa «Samo za odrasle». U svemu se tome Vladimir Kos pokazuje kao autor izuzetne likovne kulture, a njegove karikature i ilustracije, iako «primijenjenog» karaktera, kao djela nedvojbeno umjetničkih atributa.
|
|