Željka Zdelar
Odaberite sliku koju želite prikazati:
|
Životopis: Zagrepčanka, iz obitelji Ponderk pl. Pomper koja živi u Novoj vesi od 1860. godine, u kući koja je izvorno građena kao mlin. Maturirala je na IV gimnaziji i diplomirala na Filozofskom fakultetu u Zagrebu povijest umjetnosti i sociologiju. Boravila je na studijskoj naobrazbi u Beču („Škola za strance“), bila stipendistica Talijanskog kulturnog centra, Zagreb na „Školi za strance“ u Sieni. Duže vrijeme boravila je na studijskom radu u Firenci, a potom u Milanu gdje je produbljivala svoja znanja iz područja povijesti umjetnosti i jezika.
Po završetku studija i tijekom apsolventskog razdoblja pisala je recenzije izložbi mladih umjetnika, objavljivane u časopisima i novinama: „Pitanja“,“Život umjetnosti“, „Oko“, u emisijama Radio Zagreba „Govorimo o likovnoj kulturi“ (urednica M. Baričević), te je priredila izložbu „Suradnici Majstorske radionice Ljube Ivančića i Nikole Reisera“.
Radila je dvije školske godine kao profesorica povijesti umjetnosti na Gimnaziji u Čazmi i na Školi za primijenjenu umjetnost u Zagrebu.
1985. godine zapošljava se na mjestu voditeljice Galerije “Mirko Virius“, Zagreb, gdje i danas radi. Od ožujka 2007. godine radi i kao kustos „Memorijalne zbirke Jozo Kljaković“, Zagreb.
Tijekom dugogodišnjeg rada kao galeristica priredila je preko stotinjak izložbi pretežito s područja izvornog stvaralaštva. Na tim programima razvidno je uvjerenje kako naiva nije samo povijesna pojava i „čudo“ našeg podneblja (izložba „Argentinska naiva“, 1988.g.) već da je naivna umjetnost živ fenomen, te da povijesne veličine, također imaju svoj razvoj i mijene.
1992.g. priredila je prvu izložbu tapiserija Ivana Rabuzina u Hrvatskoj, sudjelovala prilogom u zbirci „Zapisi o Rabuzinu“ (i prilogom u „Zbirci Hommage Ivan Lacković Croata“), uredila 2001.g. monografiju „Eugen Buktenica“ te izložbu i katalog „Inicijali i vinjete za Balade Petrice Kerempuha i Annue B.A.Krčelića“, u povodu 100-te godišnjice rođenja Krste Hegedušića. Bavila se revalorizacijom naivnog kiparstva „Hommage Drago Belina“ i „Hommage Franciška Petelinšek“ te pokušala objediniti dijelove nekih kiparskih opusa koji zadiru u polje izvornog umjetničkog obrta (Ž. Popijač, I.Tomičić, Z.Banović), izrada posuđa i namještaja (izložba „Izvorni umjetnički obrt“, 2001.), te takve predmete plasirati kao izvorni hrvatski suvenir (izložba „Izvorni hrvatski spomenak“, 1999.g.).
2002.g. radila na dva međunarodna projekta – izložba hrvatske naive u Veleposlanstvu Hrvatske, Ottawa, humanitarna izložba za Fond djece stradale od mina, te na izložbi „Pejzaž kao promjenljiva konstanta“ u Galeriji „Aluminij“, Mostar.
Priredila je prvu izložbu crteža Mirka Viriusa u Hrvatskoj („Život i djelo između dva sužanjstva“) 2005.g.
Nastojala je u svom dosadašnjem radu objediniti i neke druge poetike koje nisu vezane samo za naivu: „Tepisi i tapiserije Ivice Propadala“, 1988.g, „Fashion conversation by Lidija Fištrek“,1996.g, „Hommage Milan Vukić“,2004.g, Izložba Sanje Rešček, 2006.g, Izložba radova polaznika Likovnog centra grada Zagreba., 2007. g, „Hrvatska potka“, 2007.g.
U prilogu su radovi izložbe na pripremi koje trenutno radi - «Crteži starih jedrenjaka» Ive Mihovilčevića Bujačića.
U Zagrebu, 12. studenog 2007.
|