Povratak na glavni izbornik
 
 
Radovan Sredić





Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

    

  

 

 



Životopis:
Radovan Sredić (Zagreb, 1955. - Zagreb, 2014.)

Na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu diplomira godine 1979. filmsko snimanje. Autor je brojnih TV putopisnih i dokumentarnih serija, kao slobodan umjetnik i suradnik HTV-a proputovao je brojne zemlje Dalekog istoka, Indiju, Pakistan, Sri Lanku, Tajland, Borneo, Kambodžu, Tanzaniju, Južno kinesko more i Južnu Afriku. Bio je član Društva filmskih djelatnika Hrvatske, Zajednice umjetnika Hrvatske, Udruženja likovnih i primijenjenih umjetnika Hrvatske (od 1997.), Hrvatskog novinarskog društva i Međunarodne federacije novinara svijeta.

Od sredine sedamdesetih godina počinje se baviti kreiranjem i oblikovanjem nakita, što sredinom osamdesetih postaje njegova životna preokupacija. Izrađuje umjetnički nakit od plemenitih kovina i rijetkih prirodnih materijala. Od 1983. sudjeluje na skupnim i samostalnim izložbama u Hrvatskoj, Austriji, SAD-a, Indiji, Tanzaniji, Poljskoj, Sri Lanki.

"Stvaralački senzibilitet Radovana Sredića određuju njegovo oduševljenje rimskom antikom, instinkt vječnog tragača za novim saznanjima i neutaživa strast prema putovanjima. Autorova su lutanja svijetom potaknuta iskonskom željom za otkrićima bizarnih tragova prastarih, mahom istočnjačkih, civilizacija.Zanima ga upravo ono što neprestano traje i opstaje i u našem vremenu, doduše, najčešće samo u izoliranim zajednicama. U tome se očituje njegova opsjednutost Indijom i dalekim toplim morima. (…)
Donosi nam tako Sredić u Hrvatsku rijetke vrste prirodnih materijala, ovladavši istodobno tajnim tradicijskim tehnikama njihove posebne obrade. Valja svakako reći da je autor svladao vrlo delikatnu, prastaru, tehniku savijanja crnih koralja. Radovan Sredić uz suvremenu tehnologiju obrade srebra nerijetko koristi postupke iskucavanja lima i žice, kao i granulaciju u antičkoj maniri, a istodobno koristi i istočnjačke srebroradne postupke. Tako postiže uzbudljivu arhaičnost, no njezina je konačna funkcija vezana uz simboliku suvremenosti. Sredićeve nakitne zamisli pokazuju znalačko korištenje rijetkih prirodnih materijala i respektiranje pradavnih kombinacija. Obrada se svodi na samo najnužnije zahvate u nastojanju da se što više istaknu prirodna svojstva odabranog materijala pa je tome posve podređena nakitna konstrukcija, ali i cjelokupna kreativna zamisao." (Mario Beusan, iz monografije Suvremeni umjetnički nakit u Hrvatskoj, ULUPUH, Zagreb, 2008.)

Samostalne izložbe:
2000. Zagreb, Galerija Permanenta, projekt Hrvatski umjetnički unikatni nakit, Mario Beusan
1998. Dar Es Salaam, Tanzanija, Hotel Sheraton, Crystalline, Alemka Bastić
1995. Graz, Austrija, Kulturcenter, Izložba autorskog nakita, Wolfgang Zettinig
1993. Graz, Austrija, Vernissage centar, Schmuck nach altromischen Vorbildern, Wolfgang Zettinig
1988. Zagreb, Galerija Zrinjevac, Izložba nakita
1987. Rovinj, Kazalište Gandusio, Revija nakita
1986. Lovran, Galerija Stari Grad, Izložba autorskog nakita, Boris Valušek
1986. Opatija, Galerija Alef, Izložba autorskog nakita, Boris Valušek

Skupne izložbe:
2002. Zagreb, Muzej Mimara, Revija hrvatskog umjetničkog unikatnog nakita, Mario Beusan, Milan Ožegović
2000. Warszawa-Ursynow, Poljska, Galeria Notolirskego Osrodtka Kultury, Artysci Chorwaccy
1983.-2000. Rovinj, Umjetnička kolonija Grisia
1998. Rovinj, Crkva Sv. Nikole, Rovinjsko proljeće
1998. Tennessee, SAD, Cork Art Gallery
1997. Rovinj, Crkva Sv. Nikole, Božić u Rovinju
1997. Zagreb, Galerija ULUPUH, projekt Hrvatski umjetnički unikatni nakit, Mario Beusan
1996. Ahmedabad, Indija, “CEPT-Workshop”
1991. Pula, Izložbeni salon, 7. kolektivna izložba članova ULSK
1987. Pula, Izložbeni salon, 3. kolektivna izložba članova ULSK
1986. Pula, Izložbeni salon, 2. kolektivna izložba članova ULSK






 
 
Administracija