Povratak na glavni izbornik
 
 
Sandra Križić Roban






 

 



Životopis:
Sandra Križić Roban doktorirala je u području povijesti umjetnosti, a bavi se kritikom, kustoskom praksom i pisanjem. Zaposlena je na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu kao znanstvena savjetnica, u sklopu čega je bila glavna urednica časopisa Život umjetnosti (2000.–2017.). Izabrana je u naslovno-nastavno zvanje docentice. Drži nastavu iz dva izborna kolegija u sklopu Doktorskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu. Teme istraživanja su joj suvremena umjetnost, povijest i teorija fotografije, poslijeratna moderna arhitektura, problematika javnog prostora i kriteriji evaluacije spomenika Domovinskog rata.

Vodila je projekt Postmedijske i izvaninstitucionalne umjetničke prakse od 1960-ih nadalje financiran od Ministarstva kulture Republike Hrvatske, u sklopu kojega je organizirala dvije međunarodne konferencije u suradnji s Leonidom Kovač (Postmedia and Non-institutional Art Practices from the 60s Onwards, 2014; Constructions of Memory, 2015), dok je međunarodnu konferenciju Metaphor of Baggage priredila 2015. u sklopu Rendez-vous festivala francuske kulture u Hrvatskoj.
Objavila je opsežne studije o suvremenom slikarstvu i suvremenoj fotografiji u Hrvatskoj: Na drugi pogled: pozicije suvremene hrvatske fotografije (UPI2M & IPU, 2010.) i Hrvatsko slikarstvo od 1945. do danas: odgovornost slike u vrijeme nestrpljivog pogleda (Ljevak, 2013.). Recentno je objavila monografiju Hana Miletić – Street Photography (UzF, 2016.). Uredila je više znanstvenih knjiga u izdanju Instituta za povijest umjetnosti (najrecentnije Postmedia and Non-institutional Art Practices from 1960s, s Leonidom Kovač, 2017), te nekoliko knjiga u izdanju Ureda za fotografiju i Galerije Križić Roban.

Uz navedeno, autorica je više poglavlja u knjigama i opsežnim katalozima, uz ostalo: “A Lost State of Plenitude. Commemorating the Homeland War in Public Spaces in Croatia”, Constructing the Memory of War in Visual Culture since 1914: The Eye on War, ed. by A. Murray, New York, Routledge, 2018; “Pokušaj premjeravanja”, Arhivi, preraspodjele i premjeravanja, Reinhard Braun (ur.), Camera Austria, Graz & Hrvatski fotosavez, Zagreb, 2014; “Placed on the Scale of History”, European Landscape Photography / Europäische Landschaftsfotografie, Elizabeth Vandeweghe, Gautier Platteau, Liz Wells (eds.), Bruxelles – München, Prestel Verlag, 2012; “Obilježja modernosti na području arhitekture, urbanizma i unutrašnjeg uređenja nakon Drugog svjetskog rata”, Socijalizam i modernost. Umjetnost, kultura, politika 1950 – 1974, ur. Ljiljana Kolešnik, IPU&MSU, Zagreb, 2012. (koautorica knjige i istoimene izložbe); “Složene strukture suvremene umjetničke prakse od 80-ih godina do danas”, Hrvatska umjetnost. Povijest i spomenici, Milan Pelc (ed.), IPU – Školska knjiga, Zagreb, 2010.

Recentni kustoski projekti: Najljepše mjesto na svijetu – suvremena slovenska fotografija (Osijek, 2017.; Zagreb, 2016.), Arhivi, preraspodjele i premjeravanja – Suvremena austrijska fotografija (u suradnji s Reinhardom Braunom, 2014.) te Nulta točka značenja: nefunkcionalna, neprikazivačka, eksperimentalna, elementarna i konceptualna fotografija u Hrvatskoj (Graz, 2013.; Zagreb, 2011.).

Jedna je od osnivačica Ureda za fotografiju, neprofitne udruge za suvremenu fotografiju, u sklopu koje je zadužena za program Galerije Spot i nakladničku djelatnost. Kontinuirano istraživanje suvremene fotografije omogućilo joj je da bude partnerica na projektu Forgotten Heritage – European Avant-Garde Art Online s partnerima iz Poljske (Fondacja Arton), Estonije (KUMU Tallinn) i Belgije (Luca School of Art, Brussels), koji financira Europska komisija u sklopu programa Kreativna Europa (2016 – 2018.).
Priredila je brojne retrospektivne i tematske izložbe u Hrvatskoj i inozemstvu. Od 1986. do danas je objavila više od tisuću dvjesto kritika, prikaza, eseja, stručnih i znanstvenih radova u tiskanim medijima te u sklopu radijskih i televizijskih emisija.

Članica je Hrvatske sekcije AICA. Dobitnica je Nagrade Hrvatske sekcije AICA za likovnu kritiku (2006.) i Povelje Društva povjesničara umjetnosti Hrvatske (2011.). Članica je ULUPUH-a od 2018. godine.

Recentna izlaganja na konferencijama:

“Experiments and Innovative Strategies in Croatian Photography during the 1960s and 1970s”, CAA-Getty International program, College Art Association’s Annual Conference, Los Angeles, 20. – 24. 2. 2018.
“Experiment, concept, quest – three stories from Southeast Europe”, Fast Forward: Women in Photography, Vilnius, Litva, 3.-4. 11. 2017.
“A cut through photography. Innovative strategies in Croatian photography during the 1960s and 1970s”, Photographies Conference, London, 18.-19. 5. 2017.
“Counter-Monument to a Monument”, War, Revolution and Memory, Zagreb, 17.-18. 2. 2017.
“Elements of Humor in Proto- and Conceptual Photography in Croatia”, Photography Performing Humor, LUCA School of Arts, Brussel, 13.-14. 4. 2016.
“Betrayal of the Painting”, Neverending Painting, MSU, Zagreb, 3.-4. 10. 2015.
“The Age of Monuments: Sculptural, Architectural, Urbanistic, and Other Ways of Commemorating the Homeland War in Croatia”, War in Visual Arts, University Cork, Ireland, 12.-14. 9. 2013.

Istraživački boravci u inozemstvu:

Berlin, 2000. (Goethe Institute, Akademie der Künste – Bauarchiv); Beč, 2003 (AICA – MuseumsQuartier); Pariz, 2003 (Fondation Le Corbusier – u sklopu programa Courant du monde ); Graz, 2009 (stipendija Cultural studies, Pokrajinska vlada Štajerske); Berlin, studeni 2013 – siječanj 2014) – DAAD, Akademie der Künste – Bauarchiv; Pariz, 2015 (Maison de la photographie, Bibliotheque Kandinsky); Varšava, Krakov, Łodz, 2015.; Los Angeles, New York, 2018.

Znanstvena bibliografija:

http://bib.irb.hr/lista-radova?autor=193690



 
 
Administracija