Povratak na glavni izbornik
 
 
Martina Čičko Karapetrić





Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

    

 

 



Životopis:
Rođena sam 1977. godine u Zagrebu. Završila sam Srednju školu primijenjenih umjetnosti i dizajna u Zagrebu 1995. godine, smjer tekstila i odjeće, sa odličnim uspjehom. Nakon toga upisujem Tekstilno-tehnološki fakultet u Zagrebu, smjer modnog dizajna na kojem sam upravo predala diplomski rad na temu dosadašnjeg rada i dizajna u kreativnom studiju za dizajn „Boudoir“, kod profesorice Zlatke Mencl Bajs. Paralelno sa studijem izučavam modistički zanat u salonu „Šeširi Hela“ kod majstorice kitničarskog zanata Đurđice Čičko (bake).

U rujnu 2001. godine zajedno sa sestrom Moranom Saračević osnivam modni studio „Boudoir“ u kojem se isprepleću unikatni materijali te originalne igre volumena. Nikada ne izvlačimo direktnu referencu na rad drugih dizajnera već vjerujemo isključivo svojim modnim postulatima koji beskompromisno zagovaraju originalnu ljepotu žene. Naše kolekcije predstavljaju bajke bilo da se radi o izrazito pozitivnim ili malo mračnijim inspiracijama, tako da oscilacije idu od umiljatih pastelnih vila pa sve do suptilnih SM poruka koje govore o esenciji ženske snage u odijevanju. Fluidno bogatstvo nježnog perja suočava se sa dramatičnim tilom ili romantičnim spojevima niza različitih čipki u jednu zajedničku priču. Palete boja variraju iz kolekcije u kolekciju, no primjetna je ljubav prema crnoj i bijeloj dok sivu zonu između njih često čine nježne pastelne nijanse.

Svoju prvu kolekciju pod jednostavnim imenom Boudoir prikazale smo u ožujku 2003. godine na prvom Cro a Porteru, u atriju Muzeja grada Zagreba. Kolekcija je bila izrađena od pamučnog ručno bojanog organdija u tehnici batik u tonovima ljubičaste, roze i narančaste te je odisala patinom a istovremeno prštala od energije. Od tada kontinuirano prikazujemo kolekcije sezonski dva puta godišnje. Naše kreacije imaju bezvremenski „vintage“ štih koji slavi samosvjesnu ženu koja voli modu u punom smislu riječi i ne boji se modnog eksperimenta. S vremenom smo odbacile modni crtež i započele svoj izričaj moderne romantike i seksi elegancije oblikovati direktno na materijalima s puno detalja od ručno pletene čipke. Njih spajamo u minuciozni patchwork, u kombinaciji sa luksuznom svilom i satenskim vrpcama.

Slijedi druga kolekcija za jesen/zimu 2003. „Boudoir Autumne-Hiver“ koju su obilježile zagasite boje od sive, crne, tamnoplave, ljubičaste i smeđe. Prvi put
koristimo plisse koji će poslije u našem radu postati predmet ne samo modnog eksperimenta već zaštitni znak brenda.

U proljeće 2004. godine prikazujemo svoju treću kolekciju pod nazivom „Pousse de printemps“. Ona se svojim koloritom nadovezuje na prvu kolekciju, no ovdje je početna ideja nadograđena poigravanjem sa svilenim ručno bojanim „stripes“ na način da se dobiju sfumato prijelazi te postigne potpuno nova struktura tkanine. Cjelokupni barokni dojam upotpunjen je kosama koje su kreirane po našim nacrtima na temu gothbaroka i make upom koji se replicirao na rad glasovite vizažistice Pat McGrath: anđeoski bijeli puder, čak i na očima, te ružičasto-blijede usne. Počev od treće kolekcije same osmišljavamo cjelokupni look i styling modela sukladno sa trenutnom inspiracijom i temom kolekcije.

„La vie en rose“ je kolekcija prožeta suptilnim nijansama sive boje; od magličastih do tmurnih koje se nadopunjuju uz jake kontraste tamno ružičaste i crvene koje djeluju poput razmazanog ruža na monotonoj sivoj. To je ujedno i prva kolekcija za koju smo prvi puta osmislile i snimile image fotografiju odnosno kampanju sa Draženom Kokorićem te kontinuirano nastavile od tada uz svaku novu kolekciju .

Kolekcija „Boudoirske kronike“ predstavlja svojevrsnu prekretnicu u našem radu zbog početka korištenja „Haute couture“ tkanina poput najfinije čipke, svilenog satena i tila, te prvih znakova korištenja elemenata S/M subkulture poput arhetipskog lanca u dijelu kolekcije kupaćih kostima. Po prvi puta tako dolazi do vidljive bipolarnosti kreativne energije na dobru (fairy) i lošu (S/M-goth) koja se kasnije nastavlja strogo odijeljena po kolekcijama ovisno o kreativnom raspoloženju i inspiraciji. Ta je kolekcija ujedno i nagrađena Modnim Oskarom za najbolju dizajnersku kolekciju te nam je omogućila da svoj rad predstavimo široj publici. Boudoir je svoj pečat ostavio i u komercijalnim kampanjama dizajniravši bočicu za Coca Colu Light koja se 2005. godine prodavala u cijeloj Hrvatskoj.

Slijedi 6. kolekcija „Pirates Glam“ inspirirana light motivima gusarskog chica koja je premijerno prikazana na Modnoj Jani u Ljubljani. To je bilo naše prvo gostovanje kao dizajnera predstavnika Hrvatske u inozemstvu. Glavna značajka kolekcije je da je izrađena pretežno od trapera koji je ručno izbjeljivan, u kombinaciji sa tkaninama bogatih zlatnih tekstura poput brokata i najfinije čipke. Okosnica kolekcije su ultrakratke jakne ukrašene gumbićima i predimenzioniranim ružama u kombinaciji sa ¾ hlačama i balon suknjama nadopunjenim minijaturnim piratskim tokicama koje se direktno repliciraju na
gusarske šešire sa perjem. U kolekciji je također prikazano i deset modela za muškarce sa istom tematikom.

Kolekcija „Happy birthday Mr.President“ za proljeće/ljeto 2006. godine doslovno se nadovezuje na slavnu haljinu Marilyn Monroe iz filma The Seven Year Itch ali je interpretiramo na potpuno novi način. Uzevši plisse kao način i tehniku obrade tkanine kao glavni predmet istraživanja, prvi put koristimo patchwork plisse sastavljen od dvadesetak krojnih dijelova i potom plisiran. Na taj način dobivamo potpuno nove teksture već ionako dovoljno luksuznih tkanina.

Slijedi kolekcija „Pret a Portret“ u sklopu koje prvi put prikazujemo liniju odjeće za djevojčice pod nazivom „Little Miss Boudoir“. Sama kolekcija inspirirana je našim prvim posjetom National portrait gallery u Londonu , na kojima i najmanji detalj ima neku simboliku te govori o prošlosti više od riječi, tako da smo čuvene portrete majstora poput Boticcelija kao aplikacije uklopile u modele tamnih zagasitih plavih retro krojeva upotpunjenim plisseom riblje kosti.

U proljeće 2007. godine na redu je bila kolekcija „Fly with Boudoir“ koja obiluje mnogim morfološkim stiliziranim oblicima krila. „Fly with Couture Airlines by Boudoir“ bio je jedinstveni modnih doživljaj jer, naime, haljine iz te kolekcije imaju, krila! Umjesto rukava, na haljine su prišiveni materijali od čipke i transparentnih plissea u obliku leptira.

Kolekcija „Victorian dolls“ bila je naša jubilarna deseta kolekcija. Predstavljena je kroz tri različita looka nadahnuta porculanskim lutkicama i goth lolitama. Kolekcija je ponudila novu seriju prepoznatljivih vintage komada u revijalnim crnim i sivim ne-bojama uz koketiranje s pariškoplavom i nijansom fuksije, sa čipkom i baršunom. Za kolekciju je snimljena image fotografija u suradnji sa Markom Grubišićem, na temu moderne porculanske lutke, u posebnoj ekspoziciji, kako bi se dobio dojam popularnih „Bratz“ lutaka predimenzionirane glave.

„Very Fairy“ kolekcija je prikazana u ožujku 2008. godine na 11. Cro a Porteru. Za ovu je kolekciju snimljena kampanja u suradnji sa Mladenom Šarićem u prostorima Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, u kiparskom atelieru studenata četvrte godine kiparstva. Modeli su pozirali na scenografiji od kiparskih dijela mladih kreativnih umjetnika. Sama kolekcija izrazito je eterična i fluidna. Spoj je finoće erotizirane modne romantike s modnim eksperimentom, tako da su neki od modela u kolekciji napravljeni doslovno od etiketa sa uputama za održavanje. Drugi su modeli izrađeni od finog patchworka od čipke različitih uzoraka i oblika od kojih su građene cijele haljine tako da je ukupni dojam filigranski vez od više od 250 krojnih dijelova. Korišten je čitav spektar boja koji nije prenaglašen već podsjeća na putene i pjenušave vile obavijene nježno tilom. Til je vrlo prisutan u kolekciji zbog mogućnosti poigravanja volumenom i spektrom boja, te zbog svoje transparentnosti kod pravljenja novih tekstura.

Sredinom srpnja 2008. godine modni studio Boudoir pridružuje se akciji u sklopu kampanje „Za stvarnu ljepotu“. Riječ je o modnoj odnosno"beauty pro-age" suradnji sa svjetski priznatom kampanjom multibrenda Dove te kreira kapsul-kolekciju za gospođe/modele starije od 45 na Fashion HR-u u Zadru 12.07.2008.

Na Cro a Porteru pod nazivom "Limited Edition" prikazujemo svoju 12. kolekciju po redu pod nazivom „Hommage Noir“, koja je posvećena liku i djelu naše pokojne bake, poznate zagrebačke modistice Đurđice Čičko. Osim kolekcije odjeće, prvi puta prikazujemo i kolekciju šešira/tokica, koja je vrlo mračna sukladno raspoloženju - crna , gotička, elegantna i profinjena u isto vrijeme, koketira sa S/M subkulturom. Nakon snimanja kampanje za kolekciju s Mladenom Šarićem, na reviji ugošćujemo poznatu londonsku dizajnericu fetish odjeće "Torture Garden" Victoriu Blurbs te spajamo na prvi dojam nespojivo: boudoir kolekciju izrazito viktorijanskog duha sa latex detaljima.

Raskošne haljine napravljene od ručno pletene čipke spojene u minuciozni patchwork, kombinirane sa luksuznom svilom i satenskim vrpcama, čine okosnicu proljetne kolekcije pod nazivom „Belle de jour“ prikazane na Cro a porteru „Deconstruct“. Kolekcija prikazuje tobože romantične a zapravo opake „zločeste bombone“ haljine , pravi couture romanticizam kojeg prate prekrasni vizuali snimljeni u proljetnom rascvjetanom trešnjinom vrtu, ponovno u suradnji sa Mladenom Šarićem.

„The importantse of being called Alice“, četrnaesta po redu kolekcija po prvi puta prikazana sezonu unaprijed, inspirirana je romanom Lewisa Carrolla. Riječ je o proljetno-ljetnoj kolekciji, lepršavih i slojevitih krojeva, jednostavnih struktura i volumena građenog aplikacijama. Prvi put u našem modnom radu koristimo boje - rumeno žutu, petrolej plavu i zelenu, ostajući vjerne mekanom tilu, pamučnom i svilenom organdiju, dok za detalje koristimo crnu pamučnu čipku.

Boudoir modna kampanja lansirana povodom najnovije kolekcije dizajnirana je u sklopu virtualnog svijeta Second Life! Naime, modni studio Boudoir među prvima je u svijetu kao autentičan modni brend lansirao i svoju virtualnu kolekciju, vjernu presliku stvarnih komada odjeće, koja je razvijena posebnim programima i kreirana u virtualnoj 3D tehnici. Time Boudoir kreacije postaju dostupne za više od 16 milijuna korisnika iz cijelog svijeta.

Slijedi kolekcija „Faun¨s mistress“ jedna je od najmračnijih kolekcija, ne toliko po koloritu, koliko po raspoloženju. Inspiraciju za ovu kolekciju crpimo u prirodi te u duboko skrivenim šumama koje otkrivaju ženstvenost na granici između romantičnog i tamnog svijeta. Pri tom se igramo organskim, do sada rijetko istraženim oblicima i morfologijom šume.

Na 15. Cro a porteru koncepcijskog naziva F.E.I.(Fashion Exchange International), na kojem je prikazana prethodno navedena kolekcija, dizajnirale smo za međunarodni natječaj prepoznatljivu ambalažu Nivea kreme ali u Boudoir duhu.

U svibnju 2010. godine gostujemo u Beogradu na „Adria Fashion Weeku“ kao predstavnice Hrvatske, a potom u Kotoru na istoj manifestaciji u srpnju ove godine.

Kolekcija naziva „Boudoirawrrrr“ prikazuje razigranu raskoš volana, nježnost pastelnih boja, cvjetnih aplikacija i romantičnost čipke. Oni skrivaju sirovi seksipil pripijenih bodija i korzeta koji su direktno inspirirani burleskom. Za tu kolekciju osmišljena je i dizajnirana kolekcija čarapa i hulahopki koja je i proizvedena u suradnji sa tvornicom čarapa Jadran.

Martina Čičko Karapetrić članicom ULUPUH-a postaje 2011. godine


U Zagrebu, 9. travnja 2011.


 
 
Administracija