|
Ana Peraica
Odaberite sliku koju želite prikazati:
|
|
Životopis: Dr.sc. Ana PERAICA je kćer fotografa Dražena Perajice, te unuka fotografa i kamermana Antonija Perajice, iz Atelijera Perajica sa Peristila. Fotografijom se bavi od malih nogu, kako praktično, tako i u znanstvenim i stručnim teorijskim radovima.
Diplomirala je povijest umjetnosti i filozofiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Poslijediplomske studije teorije umjetnosti odslušala je na „centre of excellence“ Jan Van Eyck Akademie u Maastrichtu, a doktorske studije kulturalne analize, teorije i interpretacije paralelno odslušala na Sveučilištu u Amsterdamu. Doktorat s temom „Fotografija kao dokaz,“ prvi sa temom fotografije u Hrvatskoj, obranila je na Filozofskom fakultetu u Rijeci. Jedna je od 64 nagrađena od ukupno 3600 nominiranih kandidata za UNESCO – International Fond for the Promotion of Culture (1999/2001), te je dvostruka dobitnica godišnje nagrade za teoretičare i kustose Funds Voor Beeldende Kunsten, Vormgeving en Bouwkunst, Amsterdam (2003 i 2004). Predavala je, osim na sveučilištima i akademijama u Hrvatskoj, i na MA Media Politics Sveučilišta u Amsterdamu, MA Media Art Histories Sveučilišta Dunav u Kremsu; te je zakazani gostujući predavač na Migrants life Sveučilišta Aristotel u Tessaloniki. Izvjestitelj je za Hrvatsku u odboru za edukaciju u novim medijima Leonardo Education Forum (LEF).
Autorica je brojnih međunarodnih izložbi, poput Victims Symptom (Lab for Culture, European Cultural Foundation - ECF, Amsterdam, 2008), Woman at the Crossroad of Ideologies (HULU / Vladin ured za ravnopravnost spolova RH, Split, 2007), 21 000 – The First Behind (Kuda.org / Backyard residency, Novi Sad, 2007), Curating within (Jan Van Eyck Akademie / Marres Centre for Contemporary Art, 2001), Machine - Philosopher (Jan Van Eyck Akademie, Maastricht, 2000), Technology of Sounded Space (LADA 98 Rimini, 1998), a bila je izbornik International Society of Electronic Arts - ISEA (Stockholm, Helsinki i Talin, 2004), Museum in Progress (MIP) – Global Positions (Beč, 2000), te član žirija kratkog filma 12. Festivala Novog Filma (Split, 2007). itd...
O projektima redovito referira na simpozijima i kongresima stručnih društava. Kao kustos i likovni kritičar članica je internacionalnih društava International Association of Art Critics (AICA) - Nizozemske, International Association of Curators of Contemporary Art (IKT), International Society for Art, Science and Technology (ISAST) i International Society for Electronic Arts (ISEA), te nacionalnih Udruženje likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH) i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika (HZSU).
Osim na simpozijima društava, izlagala je, kao pozvani predavač, na dvadesetak međunarodnih konferencija. Cjelovita izlaganja objavljena su u: Journal of Physics Conference Series (Institute of Physics, London, 2010), Re-live conference series (ur: Cubitt, Melbourne, 2009), Video Vortex Reader – Responses to Youtube (ur. Lovink i Niederer, Institute for Networked Cultures, Amsterdam, 2008), Afterall: Focusing on Global Biennale and Curatorial Practices (ur. Madra, BM Suma, Istambul, 2008), Third CEI Venice forum for Contemporary Art Curators (ur. Carbi, Trieste Contemporanea, Trst, 2008), C-Front 2000 (ur. Kessi i Sevova, Art Today, Sofija, 2002), Understanding the Balkans (Pandilovski i Šarkačević, Center for Contemporary Arts, Skopje, 2001). Pored izlaganja, moderirala je okrugle stolove i rasprave za Mutamorphosis konferenciji Leonardo Journal-a i CIANT-a (Prag, 2007), Žena na raskrižju ideologija (Split, 2007), Serija En Passan (Maastricht, 2000), te ko-moderirala virtualne rasprave na Victims Symptom (Lab for Culture, European Cultural Foundatoin, 2008), Woman and technology around Mediterranean Rim (Yasmin, pri sveučilištu u Ateni, 2007).
Autorica je knjige „Sub/versions“ (Revolver Publishing & Vice Versa, Berlin, 2009/i.p.), te urednica zbornika „Victims symptom“ (Institute for Networked Cultures, Amsterdam, 2009) i „Žena na raskrižju ideologija“ (HULU, Split, 2007). Objavila je dva poglavlja pregledne knjige East Art Map (ur. Irwin, Afterall / MIT Press, London i Los Angeles, 2006) te jednoga poglavlja u New Feminism, Queer and Networking Conditions (ur. Gržinić i Reitsamer, Loecker Verlaag, Beč, 2008), kao i poglavlja u uređenim zbornicima u izdanjima institucija u kulturi. muzeja (Kunsthalle Bern; Moderne Galerije Ljubljana; Landesmuseum Joanneum, Graz.. itd); galerija (Galerije Poncke, Brussels, Galerije Dante Marino Cettina); te izdanja različitih bienalnih manifestacija (Bijenale u Tirani 2006, Bijenale u Veneciji 1999 (za Edizioni Charta, Milano), uključivši i online časopis Kasselske Documente (2007). Redovito objavljuje za stručne magazine, poput Springerina i Paviliona te znanstvene časopise Afterimage Journal i Leonardo (MIT Press), u potonjem djelujući i kao član uredničkog odbora. Također, bila je član uredničkog odbora New Moment (posebni broj East Art Map / 2001), The International Journal of the Arts in Society (2/2007), te Re-live Conference Melbourne (2009).
Cjeloviti popis znanstvenih i stručnih radova, referiranih u raznim znanstvenim databazama (Science (CPCI-S), Thomson Reuters, Web of Science, Compendex, Scopus, Inspec, Chemical Abstracts Service, INIS. International Nuclear Information System, NASA Astrophysics Data System, SPIRES, VINITI Abstracts Journal (Referativnyi Zhurnal), ART Bibliographies Modern Columbia Cambridge Scientific Abstracts, Arts & Humanities Citation Index, Art Index (Wilson), INSPEC, Conference Proceedings Citation Index), može se naći i na http://bib.irb.hr
|
|