Povratak na glavni izbornik
 
 


Vanda Pavelić Weinert
Mario Beusan: Arhitektura izložbe
Hod u zagrebačkim cipelama – Design Vlasta Jarnjak
Katalog Zgrafa 12
Katalog 52. zagrebačkog salona
Ninoslavne ilustracije
ULUPUH-ova modna povijest - umjetnost odijevanja
Silva Kalčić: SVIJET PREMA LABIRINTU
Martina Petranović: Kamilo Tompa i kazalište
Keramika i suvremena umjetnost
Vida Tućan, monografija
Lazer Rok Lumezi: Bijeli prsten
Martina Petranović: Od kostima do kostimografije
Spomen knjiga Jasenki Pavliša
Katalog 49. zagrebačkog salona
Prepoznatljivo svoja – kostimografkinja Ika Škomrlj
Guido Quien: PRIČE O STVARIMA
Werner Knoedgen: NEMOGUĆI TEATAR
Marina Baričević: Blanka Dužanec
Zagrebačka škola karikature - Ni moda ni doktrina
Drago Turina scenograf
Guido Quien: PRIBLIŽEN POGLED
Katalozi ZGRAF 11 i EduZgraf, 2012.
Peter Weitzner: Teatar objekta
Ivanka Reberski: «Ljerka Njerš»
Sto godina hrvatske scenografije i kostimografije
Katalog 46. zagrebačkog salona
Monografija ULUPUH-a
Fedor Kritovac: Otkrivanje grada
Katalozi svjetskog trijenala male keramike 1-5
Katalog ZGRAF-a 10
Ruta Knežević: Kostimi
Marina Baričević: Stella Skopal
Emil Benčić: Od znatiželje do iskustva
Suvremeni umjetnički nakit u Hrvatskoj
Marina Baričević: BRANKA FRANGEŠ HEGEDUŠIĆ
Katalog hrvatskih ilustratora
Katalog izložbe hrvatske ilustracije za djecu i mlade
prethodna izdanja


Odaberite sliku koju želite prikazati:


    

    

Anketa
Da li često posjećujete stranice ULUPUHa?
Da, svaki dan
Ponekad
Rijetko
Nikada, danas sam prvi puta
Pogledajte rezultate glasanja



 


Marina Baričević: BRANKA FRANGEŠ HEGEDUŠIĆ



Autorica: Marina Baričević
Grafičko oblikovanje i priprema: Ivan Kraljević
Tisak: Grafika Gulan, Sisak, 2007.
92 str, meki uvez
ISBN: 978-953-6898-31-2
Cijena. 70,00 kn

Knjigom se posthumno predstavlja i valorizira izniman umjetnički, društveni i pedagoški angažman umjetnice (1906. – 1985.), direktorice prve Akademije primijenjene umjetnosti u Zagrebu (1950-1955.) i suosnivačice ULUPUH-a. Iako velikog talenta i zavidne profesionalne biografije (diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1928., u klasi Vladimira Becića, potom se usavršavala u Pragu i Beču (1928-1930), bavila se primijenjenom umjetnošću (radovi u drvu, koži, tekstilu), ilustracijom i grafičkim dizajnom) njezin je opus do ove knjige bio gotovo neistražen, dijelom zbog velikih muškaraca kojima je bila okružena: ocem kiparom Robertom Frangešom Mihanovićem i suprugom Krstom Hegedušićem.

“Životni opus Branke Frangeš Hegedušić izvanredno je podatan za senzacionalističku obradu, jer mnogo je toga u svom životu ona učinila prva ili jedina: jedina je žena sudionica na izložbama “homogene muške grupe” socijalno angažiranih umjetnika “Zemlja” (1934. i 1935.); osnivačica je i sukreatorica nastavnog programa prve Akademije primijenjenih umjetnosti u Zagrebu (1950-1955) i njena prva (i jedina) direktorica; utemeljiteljica je prvog visokoškolskog studija tekstila i kostimografije (na istoj akademiji); suosnivačica je ULUPUH-a (1950.); autorica je prve hrvatske pedagoške slikovnice (“Put u život”, 1946., prema stihovima Gustava Krkleca), prva je žena u nas koja je izvela fresko veličine 20 m2 (u švemi Gradskog podruma u Zagrebu, 1946.), itd. Ipak, njen je doprinos do ove knjige ostao sakriven, zatajen, stišan.

Marina Baričević u knjizi ne zlorabi ovaj potencijal senzacionalističkog otkrića nego disciplinom znanstvenika i strašću istraživača predstavlja opus ove iznimne osobe i umjetnice. Branka Hegedušić u knjizi je predstavljena u svim segmentima svog razgranatog djelovanja: od umjetničkog stvaranja u mediju crteža, tekstila, ilustracije, fresko-slikarstva, do svog pedagoškog i društvenog angažmana. Uz vlastite nadahnute interpretacije sačuvanih i dostupnih umjetničkih ostvarenja, Marina Baričević iznosi i ocjene ondašnje likovne kritike ocrtavajući ujedno i duh vremena u kojem je Branka Hegedušić stvarala kao i recepciju njezina rada. Tekst knjige u cjelini uz stručnost i dokumentacijsku iscrpnost istovremeno je izvanredno jezgrovit i precizan (…). Život i djelo Branke Hegedušić kako je predočeno u ovoj knjizi vrijedan je podsjetnik kako su primijenjenu umjetnost stvarala vrhunska imena domaće umjetničke i intelektualne elite.” (Maša Štrbac, iz recenzije knjige)

Marina Baričević (r. 1941.) autorica je preko stopedeset izložbi u zemlji i svijetu, te brojnih predgovora u katalozima, kritika i eseja u časopisima. Članica je Studijske sekcije ULUPUH-a i HZSU-a. Više o autorici OVDJE.

Monografija je ostvarena uz financijsku podršku Ministarstva kulture RH. Sponzor monografije je Grafika Gulan.

U prilogu: portret umjetnice kako ju je naslikao suprug, Krsto Hegedušić te fotografije knjiuge (naslovnica knjige sa fotografijom umjetnice - autor fotografije: Tošo Dabac)


Datum održavanja: 3.10.2007. / Autor teksta: ULUPUH